Мерцедес има доста опции за бъдещето с оглед предстоящото напускане на Люис Хамилтън на тима в края на сезон 2024, заяви Тото Волф. Австрийският шеф на тима от Бракли разказа защо екипът подписа краткосрочен договор със седемкратния световен шампион през миналата година. Волф не отговори на въпроса защо Хамилтън взе друго решение пет месеца, след като сключи последния си контракт с Мерцедес. Той каза, че пилотът трябва да даде този отговор – самият Тото не иска да го прави от негово име. Люис казал на Волф за споразумението си с Ферари в сряда.
„Видяхме се да пием кафе у нас в Оксфорд. И преди да тръгне за фабриката, той ми каза, че е решил да се състезава за Ферари през 2025 г. Това беше“, сподели Волф
„След това говорихме около час. Нямам никакви съмнения относно честността на Люис по отношение споделянето на информация. Искаме предстоящият сезон да е успешен и за двамата ни пилоти, и за Мерцедес. Всички ще дадем най-доброто от себе си, за да го постигнем.“
„Той ми обясни (защо е взел това решение) и според мен е напълно разбираемо, че има нужда от ново предизвикателство. Търси различна среда и така може би използва последната възможност да направи нещо друго. В бъдеще ще обсъдим дали цялото това нещо можеше да се случи по по-различен начин. Големи хора сме. Знаехме, че един краткосрочен договор може да е от полза и за двете страни. Не можехме да се ангажираме с по-дълъг период. Знаехме, че може да е за година или две. Заедно с Хамилтън бяхме на това мнение, когато решихме да подпишем последното ни, краткосрочно споразумение. Може би един от доводите при Люис впоследствие е бил шансът за по-дълъг договор с Ферари. Да натисне наистина здраво в края на кариерата си.“
„Всичко, което правим, го вършим с отворени съзнание и очи. И сметнахме, че един дългосрочен контракт ще ограничи опциите ни занапред. Абсолютно наясно сме за позитивите и негативите от това. Това бе решението ни тогава и заставаме зад него“, каза още Волф
„За бъдещето има доста опции. Преди няколко седмици бяха подписани някои договори (с пилоти), които щяха да са интересна възможност. Тук разпределението на нещата във времето ни се отрази малко негативно. Но аз по принцип харесвам промяната, защото промяната дава възможности. По същия начин, по който се справихме със ситуацията с Нико [Розберг], която бе напълно неочаквана, така и сега ще вземем правилните за екипа решения заедно с колегите ми за това кой ще седне в колата догодина. А това е шанс и за нещо дръзко.“
„Що се отнася до това дали вече съм говорил с Боно… Той ме попита (при новината, че Хамилтън отива във Ферари): „1 април ли е?“ Ще обсъждаме в бъдеще“, допълни Волф относно възможността рейс инженерът на Хамилтън Пийт Бонингтън да отиде заедно с пилота във Ферари.
Lesson one. Learning to say hello pic.twitter.com/Erz1qXoUhR
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 2, 2024