Валтери Ботас бе най-бърз в първата тренировка преди Гран при на САЩ. Финландският пилот на Мерцедес изпревари съотборника си Люис Хамилтън и Макс Верстапен (Ред Бул).
Малко преди първата сесия на пистата Circuit of the Americas (COTA) стана ясно, че Джордж Ръсел ще получи нов агрегат този уикенд. Себастиан Фетел (Астън Мартин) вече обяви, че също ще смени двигател. Това са поредните смени на агрегати Мерцедес.
26 градуса бе температурата на въздуха преди началото на тренировката. Тази на пистата – 30 градуса. Нямаше никакъв риск да завали
Серхио Перес бе първият пилот на пистата, последван скоро от Пиер Гасли, Мик Шумахер, Естебан Окон, Антонио Джовинаци, Шарл Льоклер и т.н. Във втората минута от сесията Фернандо Алонсо се оказа извън пистата на 12-ти завой. От Алпин му казаха по радиото да изгаси колата и двукратният световен шампион слезе от автомобила. Тренировката бе спряна, докато маршалите изкарат болида на Алонсо на безопасна позиция.
Not a good start to the session for Fernando Alonso, his Alpine comes to a halt
He hitches a ride back to the garage 🛵#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/Z1SYsa4f1r
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
Red flag, and it’s for us. Fernando stopped the car as a precaution. We’re currently investigating what the issue is.
Session restarted, Esteban is on track and currently P4. #USGP
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) October 22, 2021
Операцията по прибирането на Алпин-а отне по-малко от 10 минути и сесията бе подновена. Пилотите се върнаха на трасето и започнаха работата си, записвайки скоро и бързи обиколки. 15 минути след официалното начало почти всички имаха времена. Люис Хамилтън оглавяваше класирането с 1:37.260 мин. Макс Верстапен бе на 0,077 сек зад него, а Валтери Ботас – трети (+0,212 сек). И тримата бяха със софт. Четвърти бе Серхио Перес с хард – на 0,364 сек зад Хамилтън. Шарл Льоклер изхвърча от пистата на шести завой, но успя да се върне на пистата.
Хамилтън продължи серията си с меките гуми и свали първото време до 1:36.812 мин
Ландо Норис излезе четвърти пред Себастиан Фетел – и двамата със софт, съответно на 0,707 и 0,767 сек от седемкратния световен шампион. Пиер Гасли след това се вмъкна между състезателите на Макларън и Астън Мартин преди Даниел Рикиардо с медиум да запише трето време (+0,646).
We are back under way…
We’ll treat you to the view from up at Turn 1, as 19 cars make their way out 😍#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/3Jj0PHogAt
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
По време на тренировката от ФИА бе официално обявено, че Ботас, Фетел и Ръсел ще са с нови двигатели с вътрешно горене. Това означава, че и тримата ще получат наказания и ще стартират от по-задни позиции на стартовата решетка на COTA.
UPDATE: @ValtteriBottas has taken his sixth Internal Combustion Engine of the season and will take a five-place grid penalty for the #USGP. pic.twitter.com/GRQEibEFEp
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 22, 2021
През това време Перес излезе начело с 1:36.798 мин. Мексиканският пилот продължаваше да работи с хард. Норис вече бе трети, на 0,057 зад него. Хамилтън си върна първата позиция с 1:36.381 мин.
„Много прегряване, особено на задните гуми“, каза англичанинът по радиото, след като се прибра в пита.
Interestingly, @SChecoPerez was quickest on the hard tyres for a long time, before being leapfrogged by @LewisHamilton on the soft. Temperatures in the USA are pretty warm: 25 ambient and 27 degrees on track. #USAGP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 22, 2021
В средата на тренировката Фетел (със софт) даде най-добро време – 1:36.344. Тази обиколка обаче бе анулирана заради нарушаване ограниченията на пистата на девети завой
Карлос Сайнц пък не бе особено доволен от баланса на Ферари-то си, докато Льоклер записа второ време. Роденият в Монако пилот бе на 0,220 сек зад Хамилтън. Алонсо пък се подготви да излезе на пистата, след като от Алпин провериха колата му.
Верстапен (пак със софт) на свой ред записа най-добро време – 1:36.049 (-0,332 сек). Почти веднага след това Хамилтън се върна начело с 1:35.096 преди Ботас да даде с 0,222 сек по-добро време (1:34.874 мин). Никита Мазепин се завъртя и продължи на 19-и завой. Там бе другото място, където имаше определени лимити на трасето и доста времена бяха изтрити за нарушаването им.
До края на сесията работата продължи спокойно. На самия й финал имаше сбутване между Перес и Мик Шумахер. Мексиканският пилот на Ред Бул не бе доволен от състезателя на Хаас и се оплака по радиото, че не си гледа в огледалата.
Ботас остана начело, следван от Хамилтън и Верстапен. Четвърти бе Льоклер пред Сайнц, Гасли, Перес, Норис. Топ 10 допълниха Антонио Джовинаци и Кими Райконен.
We’ve got the need for speed!#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/rAt6FNBXCn
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021
And that’s #FP1 done at a warm @COTA. @MercedesAMGF1 setting the pace on softs but there have been some rapid times from @Carlossainz55 on medium tyres and @SChecoPerez on the hard tyres too. All to play for in #FP2, coming up in just over a couple of hours… #Fit4F1 pic.twitter.com/LCp6ldaW75
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 22, 2021
⬇️ @MercedesAMGF1 led the way in FP1
There was almost a second between Lewis Hamilton in P2 and Max Verstappen in P3#USGP 🇺🇸 #F1 pic.twitter.com/na8rRqRiKm
— Formula 1 (@F1) October 22, 2021