Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Брандъл: Ферари може да контролира Сайнц по-добре; италианската преса: Карлос ще притеснява...

Брандъл: Ферари може да контролира Сайнц по-добре; италианската преса: Карлос ще притеснява по-малко Льоклер

2777
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц; снимка: Макларън

Трансферната въртележка от последната седмица продължава да предизвиква реакции и мнения. Себастиан Фетел и Ферари решиха да се разделят след сезон 2020. Впоследствие бе обявено, че Карлос Сайнц ще заеме мястото на четирикратния световен шампион. Бившият пилот от Формула 1 Мартин Брандъл смята, че испанецът ще е по-лесен за контролиране от страна на отбора. През миналия сезон Фетел и Шарл Льоклер имаха няколко сблъсъка. Наблюдатели смятат, че една от причините германецът да не подпише нов договор с Ферари е, че не вярва да има промяна в управлението на пилотите.

Карлос Сайнц нямаше какво да се чуди дали да отиде във Ферари на този етап от кариерата си. В неговата позиция не бих се поколебал да се възползвам от шанса. Трябва да отвориш, когато отбор като Ферари почука на вратата ти”, коментира Брандъл

„Карлос има доста опит, макар че е още млад и според мен наистина добре пасва с Льоклер. Оформи се динамичен, млад тандем и основа за надграждане в бъдеще. За мен Сайнц е съотборникът, който притисна Макс Верстапен най-силно досега във Формула 1 (в Торо Росо през 2015 г.). Той може да си позволи и да изчака две или три години, ако на тима са му необходими. Себастиан нямаше толкова време, загуби си хъса спрямо отбора. Обратното също се случи и според мен това е причината да се разделят. А някой във Ферари си е мислел: „Не искам да виждам двете си коли пак да се блъскат”, както се случи в Бразилия. Сигурен съм, че могат да контролират Сайнц по-добре”, допълни британецът пред Скай Спортс.

Тревър Карлин – с неговия тим Сайнц се състезава във Формула 3 – обаче е на мнение, че испанският пилот може да изненада отбора от Маранело

„Ферари може да са подценили Карлос, ако са си мислели, че наемат пилот за номер 2 в екипа. Знам какво се говори – че Ред Бул има състезател №1, както и Мерцедес, и Ферари. Но не виждам как това ще се случи с Карлос. Според мен той може да е изключително близо, ако получи еднакво отношение и кола. Според мен е страшно добър. Шарл вероятно е в състояние да го изпревари в квалификация, но в състезание Карлос може да е до него. Мисля, че Карлос наистина ще се бори. Смятам, че напрежението всъщност ще е за Шарл. Карлос определено може да изненада всички и да направи тифозите много, много щастливи.”

Дори Хелмут Марко изрази мнение и похвали Ферари за привличането на Сайнц. Испанецът бе част от академията на Ред Бул и кара за Торо Росо от 2015 до 2017 г., след което бе преотстъпен на Рено преди през 2019-та да стане състезател на Макларън.

„Карлос е прекрасен човек, умен и бърз. Преди време не му провървя, че се оказа в един тим с Верстапен. Убеден съм, че Ферари ще има полза от него. Предстои му да преодолява определени трудности като битки с Льоклер. Защо не сме го взели ние? Защото имаме Макс. Нашата политика е да разполагаме с най-силния пилот и добър съотборник.”

Италианската преса – изключително чувствителна към всеки ход на Ферари – приветства горещо привличането на Сайнц

Гадзета дело Спорт отбеляза, че планът на Скудерията е очевиден: „Пълно съсредоточаване върху Льоклер, но със силен съотборник, за да се бори през 2021 г. и в двата шампионата. Това е изчислен риск. В Маранело вече не вярват на Фетел след всички неприятни моменти от предходните два сезона и отказаха да продължат договора му, тъй като условията на Себастиан бяха неприемливи за настоящия момент.” Според изданието във Ферари са обсъждали възможни кандидатури за мястото на германеца от началото на март. „Изборът падна върху испанеца, който ще притеснява по-малко Льоклер от пилот от калибъра на [Даниел] Рикиардо. Но Карлос се отличава с борбен характер и прекрасна техническа подготовка. Говори и чудесен италиански.”

В Кориере дела Сера отбелязват, че Льоклер и Карлос са различни като характер и като състезатели, така че е невъзможно да бъдат сравнявани.

„Сайнц е сдържан, но упорит в работата си. Рядко се появява на публични места, а по време на първенството предпочита да вечеря с инженерите си. Премести се да живее до Уокинг във Великобритания, за да изкарва по-дълго време в базата на тима си и да учи. Идва във Ферари, разбирайки, че ще трябва да подкрепя Льоклер, който е потенциален световен шампион.”