Начало Избрани Браун: Наказанията в бъдеще трябва да са много по-сурови

Браун: Наказанията в бъдеще трябва да са много по-сурови

971
0
Зак Браун, Кристиан Хорнер
Зак Браун и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Зак Браун иска много по-сурови бъдещи наказания за нарушаване на тавана на разходите. Британският екип смята, че санкцията на Ред Бул не е достатъчно тежка, като се има предвид тяхното нарушение. Австрийският тим бе признат за виновен и глобен със $7 млн. и получи 10% намаление на времето за аеродинамични тестове.

Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун написа писмо до ФИА по-рано този месец. В него той поиска строго наказание за Ред Бул заради посочения от федерацията преразход в бюджета на екипа за 2021 г.

Американецът потвърди позицията си в светлината на обявеното наказание на Ред Бул. Той призова за по-строги наказания в бъдеще.

„Оценяваме, че разследването на горната граница на разходите е сложен процес, който ФИА проведе по задълбочен и прозрачен начин. Радвам се, че истината вече е наяве и резултатът е такъв, какъвто очаквахме. Доказа се, че има нарушение на тавана на разходите от страна на един отбор, докато останалите девет работят в съответствие с правилата. Следователно е съвсем правилно да бъдат предприети наказателни действия“, заяви Браун.

„Наказанията в бъдеще трябва да са много по-сурови. Това трябва да се случи, ако искаме ФИА да бъде по ефективна и обективна. Ако някой е нарушил правилата, то неговото наказание трябва да послужи за урок за останалите отбори.“

„Надяваме се, че поуките, извлечени от този процес, ще означават, че всички отбори имат ясно разбиране за правилата, за да избегнат бъдещи нарушения.

„Макар да сме доволни от действията им, бихме се надявали ФИА да вземе по-строги мерки в бъдеще срещу тези, които умишлено нарушават правилата“, добави главният изпълнителен директор на Макларън.

В писмото към ФИА, Браун е поискал да бъде намалено с 20% времето, което Ред Бул ще прекара в CFD и въздушния тунел.   Браун настояваше и за допълнително намаляване на индивидуалния таван на разходите на провинилия се отбор за следващия сезон. То да бъде равно на преразхода плюс допълнителна глоба (преразход от 2 млн. долара през 2021 г., който е установен през 2022 г.). Това ще доведе до приспадане на 4 млн. долара през 2023 г. (2 млн. долара за компенсиране на преразхода плюс 2 млн. долара глоба).“

Същевременно ръководителят на Макларън Андреас Зайдл не бе никак съпричастен към обясненията на Ред Бул, свързани с нарушението на тавана на харчовете. Според германеца, санкцията на австрийския екип не отговаря на нарушението им. Зайдл призна, че изобщо не е слушал какви са обясненията на Хорнер след съобщението на ФИА.

„Не, не я слушах, защото си представям, че вероятно това е поредната приказка. Честно казано в действителност това не ме интересува“, каза ръководителят на Макларън.

„От положителна гледна точка смятам, че е добре да се види, че ФИА е свършила добра работа по отношение на извършването на одита. Девет отбора се справиха с тавана на разходите. Освен това стана ясно, че един отбор е в нарушение, така че това е положителен резултат.“

„Това нещо има и негативна страна. От моя гледна точка също така е ясно, че наказанието не отговаря на нарушението. Просто се надявам, че занапред ще имаме по-строги наказания“, добави Зайдл.

Германецът е сигурен, че правилните наказания ще попречат на някой отбор да допуска подобни нарушения в бъдеще. Той не вярва, че някой от екипите ще направи същото нещо, което стори Ред Бул през 2021 г.

„Не, изобщо не. Няма абсолютно никаква причина [даден отбор] да бъде в нарушение този сезон“, заяви Зайдл.

„По-рано тази година проведохме добри дискусии по тези с всички отбори, ФИА и F1. Ето защо таванът беше коригиран. В допълнение, от беше изяснено от всички тимове и от страна на ФИА, че няма абсолютно никаква причина след тези положителни решения в интерес на спорта да има някакво нарушение в края на годината. Просто се надявам, че ако тази година отново има някакво провинение, то също да завърши с подходящи наказания“, завърши ръководителят на Макларън.