Екипите от Формула 1, ФИА и Либърти Медия се разбраха да свалят годишните бюджети до 150 млн. долара (от $175 млн.). Шефовете на отбори, президентът на федерацията Жан Тод и главният изпълнителен директор на Либърти Чейс Кери са обсъждали темата с харчовете. Компромисът обаче е спрял на 150 милиона и трите най-големи екипа – Мерцедес, Ферари и Ред Бул – са се противопоставили на допълнително редуциране на бюджетите до $125 милиона. По време на петчасовата дискусия е било посочено, че не е преценена добре сложността на още едно сваляне на лимита.
Според Ферари налагането на общо ограничение като цяло не е справедливо, защото отделни отбори разработват технологии и компоненти, а други ги купуват директно
При това положение от Скудерията смятат, че ако бюджетът е условно 100 милиона, то основният лимит за играещите ролята и на доставчици отбори трябва да е 100 плюс цената на изследванията и допълнителното производство. Съответно бюджетът на купуващите части екипи е необходимо да е 100 минус R&D средствата. Дори тази формула обаче не е достатъчно изчерпателна. Причината е в различните подходи. Уилямс например купува от Мерцедес само задвижваща система. Рейсинг Пойнт взима почти цялата задна част. От Хаас пък не взимат от Ферари само монокока и аерокомпонентите и всичко това възлиза на различни суми.
Все пак се отбелязва, че от Мерцедес са били склонни да свалят ограничението и под $150 млн. Тази позиция произлиза от схващането, че се преследва реално съкращение на разходите. Смята се, че в някакъв момент чисто спортната страна трябва да се пренебрегне в името на общото благо.
F1 тимовете, ФИА и Либърти са се разбрали също така да не отлагат новите правила за 2023 г. – засега
Промените в регламента по принцип трябваше да влязат в сила през 2021-ва. Заради предизвиканата от пандемията от COVID-19 бяха пренасрочени за 2022-ра. От Ред Бул искат още година отлагане, докато Жан Тод е бил категорично против. В крайна сметка Кристиан Хорнер е договорил допълнителна дискусия по въпроса, която да се състои през лятото.
Обсъдена е била и ситуацията с шампионата през 2020 г., който така и не започна. Отборите, ФИА и Либърти са разговаряли за провеждане на надпревари при затворени врати – без публика, които да стартират през юли или август. Дискутирано е първенството евентуално да започне на пистата Силвърстоун, тъй като базите на 7 от 10 отбора са във Великобритания и това би улеснило максимално логистиката.
Three rules ❤️#essereFerrari ? pic.twitter.com/Lt5Gwo4fec
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 6, 2020