Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Цолов 13-ти в F3 спринта на Имола

Цолов 13-ти в F3 спринта на Имола

541
0
Никола Цолов
Никола Цолов; снимка: Любомир Асенов/lap.bg

Иван Тенчев, Имола. Никола Цолов финишира 13-ти в спринта от Формула 3 на пистата Имола. Късата състезателна надпревара от F3 на трасето в Емилия Романя бе изпълнена с удари, катастрофи и излизания на кола за сигурност.

След всички проблеми в петък промени в стартовата решетка имаше и много късно снощи. Алекс Дън бе дисквалифициран от квалификацията заради нарушение на техническите правила. Стюардите му разрешиха да стартира в двете състезания на Имола, но от дъното на грида. Това прати Каспър Щука на полпозишън на обърнатата стартова решетка за спринта. До него на първа редица бе Ноел Леон.

Никола Цолов бе 17-ти в подреждането на стартовата решетка вследствие на наказанието, което получи във вчерашната свободна тренировка

То бе заради превишено време за обиколка при червен флаг. Температурата на пистата бе 32 градуса, на въздуха 22 градуса. Небето над Имола бе съвсем чисто – нямаше ги дори пухкавите бели облаци от петъка и времето бе прекрасно.

На старта Щука поведе, но Леон мина пред него. Трети бе Тим Трамниц, но скоро и той, и Оливър Гьоте задминаха полския пилот. Пети бе Люк Браунинг, следван от Лорънс ван Хюпен, Дино Беганович, Габриеле Мини. Цолов взе една позиция и бе 16-ти.

Мари Боя остана в чакъла след удар почти веднага след старта. Рейс контролът пусна кола за сигурност на пистата във втората от общо 18 обиколки.

Сейфти карът се прибра в края на третия тур и F3 спринтът бе подновен. В петата обиколка Никола взе 15-ото място, но преди края на тура се върна 16-ти. Загуби и още едно място преди колата за сигурност да се върне на трасето. Причината бе катастрофа на Калъм Воазен, който се удари в предпазните бариери след бутване от Чарли Вурц. На старт-финалната права пък се оказа, че има бутилка с вода и пилотите бяха предупредени да внимават.

Колата за сигурност се прибра отново в края на седмата обиколка. Дойде следващото излитане от пистата – Сами Мегатуниф бе причината за трето излизане на сейфти кара. Той се удари с Дино Беганович, чийто под пострада при сблъсъка – Браунинг се обади по радиото, че нещо виси.

Състезанието тръгна пак в десетия тур. Леон дръпна на малко над секунда. Цолов вече бе 15-ти в подреждането. Надпреварата продължи до 13-ата обиколка, когато поредният пилот спря извън трасето и колата за сигурност се завърна на пистата. Остана само една обиколка и се прибра, а до финала оставаха три тура.

В предпоследната обиколка имаше още една катастрофа. Люк Браунинг закачи Щука, счупи предното си крило и изхвърча в чакъла. Този път рейс контролът пусна виртуален сейфти кар

В момента, в който режимът приключи Оливър Гьоте изпревари Леон и видя пръв карирания флаг. Секунди по-късно обаче Гьоте и финиширалият трети Трамниц получиха по 5 секунди наказание за нарушения зад колата за сигурност. В крайното класиране победител бе Леон – на 4,6 сек пред Гьоте, но тепърва ще го разследват за промяна на посоката при защита. Трамниц остана трети, следван от Беганович и Щука. Никола Цолов бе 13-ти.