Увереността на Юки Цунода зад волана на Ред Бул RB21 не е пострадала от катастрофата, която претърпя в края на втората петъчна тренировка в Джеда, заяви самият пилот. Японският състезател бе причината за спиране на сесията при оставащи по-малко от 9 минути до карирания флаг. Той се блъсна в предпазните стени на последния завой на пистата в Саудитска Арабия. Рейс контролът веднага спря тренировката, докато маршалите съберат разлетелите се по трасето отломки. Инцидентът маркира злощастния край на едно денонощие, което започна доста устремно за Цунода със смело изявление.
„За първи път управлявам напълно различен автомобил. През последните четири години съм карал само VCARB (Рейсинг Булс – б.р.), така че за първи път през кариерата си съм зад волана на съвсем друга кола. Опитвам се да го използвам. И знам, че ако отключа потенциала, вероятно ще съм в състояние да го победя“, заяви в началото на уикенда за Гран при на Саудитска Арабия Цунода, имайки предвид съотборника си в Ред Бул Макс Верстапен.
„Познавам се и съм наясно, че не мога да го бия веднага. Затова се опитвам да изградя добра основа и да вляза в необходимата форма“, добави японският пилот
На другия ден Цунода катастрофира в края на втората петъчна тренировка.
„Пренавих волана и закачих вътрешната стена. След това нямах повече никакъв контрол. Извинявам се на отбора. Темпото изглеждаше добро, така че жалко за инцидента“, коментира Цунода.
Юки допълни също като съекипника си Верстапен, че скоростта в една бърза обиколка е била „доста добра, макар и леко помрачена от прегряване на гумите. По отношение на дългите серии, то сам си ограничих времето, така че не мога да се оплаквам.“
След това Цунода настоя, че увереността му не е пострадала от инцидента
„Нивото ми на увереност е доста добро. Станалото беше малшанс. Определено ми се щеше да приключа деня по-добре“, призна той.
В Ред Бул бяха малко заети с поредните слухове около Верстапен, но Кристиан Хорнер намери време да коментира станалото.
„Юки удари колата отпред вдясно и строши окачването, предното крило. Надяваме се подът му да е здрав, ще го прегледаме внимателно. Беше в дълга серия. Сбърка, но до този момент вървеше много добре. Вижда се как трупа увереност. Времената му започват да го демонстрират. Чудесно е да наблюдаваме как болидът с №22 бележи прогрес. Цунода направи разумна първа сесия. Късите му серии бяха на ниво. Жалко, че стана така, но това само демонстрира колко натискат всички в екипа“, каза шефът на Ред Бул в F1.
Хелмут Марко бе необичайно благосклонен и обяви катастрофата за „малшанс“.
„В късите серии той караше с различни настройки. Това бе умишлено, за да установим в каква посока да вървим. Според мен беше малшанс, че удари стената отвътре и оттам нататък беше просто пътник. Надявам се щетите да не са прекалено големи. Скоростта бе добра. Лош късмет при удара“, каза съветникът на Ред Бул в Гран при.
View this post on Instagram