Daimler ще придобие 5% от Aston Martin като част от ново технологично споразумение между AMG дивизията на Mercedes-Benz и британския производител на спортни автомобили. Aston Martin ще получи вследствие на сделката значителен достъп до ресурсите и съоръженията на AMG, което ще позволи разработването на V8 двигател, както и на определени електронни компоненти.
– Избрахме AMG конкретно заради работата по моторите. Работата с Mercedes-AMG по този начин ще запази уникалния характер и стил на Aston Martin, които са водещи в историята на компанията през 100-годишната й история. Но така се насочваме към едно особено ярко бъдеще в началото на втория ни век в бизнеса – коментира директорът развитие на продукти на Aston Martin Йън Майнардс.
Понастоящем британският производител използва двигатели на Ford Motor Co. (които притежаваха компанията до 2007 г.) – V8 и V12 от завода в Кьолн (Германия). Според анализатори споразумението с AMG е страхотно за Aston Martin, тъй като е имало от нужда от по-сериозен партньор с максимално иновативни високи технологии. Посочено е освен това, че в случай на желание от страна на акционерите и ако партньорството е успешно, Daimler може да превърне дела си в контролен пакет акции.
Mercedes-AMG има три типа мотори – 4-цилиндров, V8 и V12, но споразумението се отнася конкретно до 8-цилиндрови двигатели.
Aston Martin пък е единственият производител на луксозни автомобили в глобален мащаб, който не е част от по-голям концерн. Това оказва сериозно влияние, тъй като разходите за разработки при конкуренция като Bentley, Ferrari и Maserati са много големи. В началото на настоящата година фирмата оповести, че планира да направи инвестиции от половин милиард паунда ($765 млн.) в рамките на следващите 4 години. Брандът продава около 15% от колите си в Азия, но има желание сериозно да увеличи присъствието си в развиващи се държави. Jaguar Land Rover например похарчиха $800 млн. за последните пет години за маркетинг и разширяване на дилърствата си в Китай и сега страната е на път да стане най-големият им пазар.