Начало Рали Дани Сордо пръв в суперспециалния етап в Карлщад

Дани Сордо пръв в суперспециалния етап в Карлщад

35
0
Мико Хирвонен

Дани Сордо (Мини) бе най-бърз в суперспециалния етап в Карлщад, с който стартира рали Швеция, втори кръг от световния рали шампионат за 2012 г.

Организаторите на надпреварата направиха страхотно шоу за зрителите. Пред очите на публиката на специално създаденото 1,9-километровия спринтов етап пилотите с приоритет 1 и 2 първо избраха стартовите си позиции за утрешния първи ден от състезанието. След това караха по двойки един срещу друг и Сордо даде най-добро време, което обаче не е показателно за темпото му по снежните пътища и утре вероятно ще отиде доста по-назад в подреждането.

Втори и трети се наредиха Мадс Остберг и От Танак (и двамата с Форд), като естонецът описа етапа като Микимаусова отсечка (къса, с доста завои, скок на мост и т.н.).

Най-голям интерес предизвикаха двубоите между бившите съотборници Мико Хирвонен – Яри-Мати Латвала и Себастиен Льоб – Петер Солберг.

Битката на финландците спечели Латвала, който бе най-бърз и в тренировката, и в квалификацията. Той е фаворит в рали Швеция, но конкретно за суперспециалния етап бе категоричен, че е загубил още на старта, тъй като потегли много лошо.

Сънародникът му отбеляза, че целта му е била да не допуска грешки, тъй като реалната битка стартира утре. Хирвонен върви страхотно на сняг и лед (миналия уикенд спечели рали Финског в Норвегия). И двамата не се впечатлиха особено от шестото (за Мико) и седмо (за Яри-Мати) позиции в етапа, защото всъщност са далеч по-бързи в реални състезателни условия.

Льоб и Солберг пък предизвикаха истински фурор, след като дадоха идентични времена! И двамата изминаха 1,9 километра за 1:35.4 мин. Това ги нареди четвърти-пети в подреждането след суперспециалната отсечка, но и те не мислеха за това класиране. Изключително щастливият Петер поздрави по-сдържания французин за необичайното им постижение с възгласа:

Невероятно!

Утре предстоят 9 етапа, сред които най-дългият в надпреварата (Митандерфорс, 27,07 км). Голяма част от тях са в Норвегия, където има повече сняг в момента, отколкото в Швеция. Рали Швеция има общо 24 отсечки, а състезателната дистанция възлиза на 349,16 км.