Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Давид Санчес напуска Ферари

Давид Санчес напуска Ферари

4551
0
Давид Санчес
Давид Санчес; снимка: Ферари

Давид Санчес, който оглавяваше отговарящия за концепцията на болидите в Маранело, напуска Ферари. Информацията е от няколко италиански източника. Смята се, че вероятно ще отиде в Макларън.

Санчес ръководеше създаването и развитието на последните две коли на Ферари за Формула 1 – F1-75 и SF-23

Той постъпва в Скудерията в края на 2012 г. Четири години по-късно замества Дирк де Беер преди през 2019 г. да оглави аеродинамичния отдел. През 2021 г. стига до поста, от който си тръгва. Напускането му поражда притеснения как ще се справи тимът с развойната програма за SF-23. Засега не е ясно кой ще го замести, но се предполага, че вероятно ще е някой директно от Ферари и няма да се търси нов кадър.

Давид Санчес, за когото ClubS1 разказа в брой 255, е работил в Рено и Макларън преди да стане част от Ферари. Французин е, завършил ENSMA (École Nationale Supérieure de Mécanique et d’Aérotechnique). Издигането в Скудерията започва след 2016 г., през която SF16-H не печели нито една победа. Техническият директор Джеймс Алисън напуска през юни, а Симоне Реста трябва да поеме функциите му. Аеродинамикът Дирк де Беер също си тръгва и практически е заменен от Санчес, който вече работи по колата за следващия сезон SF70H. След това поема още повече отговорности, когато става шеф на аеродинамичния отдел.

Санчес бе един от хората, на които се разчиташе най-много през последните години. Имаше много важна роля в изградената от Матия Биното структура

Това е втора сериозна промяна в тима на Ферари откакто Фредерик Васьор оглави тима. Французинът дойде в началото на 2023 г. на мястото на тръгналия си Биното. Той заяви, че няма да прави сериозни размествания и смени в отбора, който все още не познава. Въпреки това реши да прибере Инаки Руеда в Маранело и да повери отговорността за стратегиите на питуола на Равин Жаин. Руеда не бе освободен, а Васьор обясни, че процесът за взимане на решение каква стратегия да се приложи съвсем не се изпълнява единствено от човека на питуола. Това бе един от проблемите на Ферари през 2022 г.