Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Де Мео: F1 е скъпо и според някои хора ненужно хоби, но...

Де Мео: F1 е скъпо и според някои хора ненужно хоби, но е огромна маркетингова платформа

1451
0
Алпин, Фернандо Алонсо
снимка: Алпин

Формула 1 е скъпо и според някои хора ненужно хоби, но е огромна маркетингова платформа, каквато в Рено не биха могли да си позволят за бранда Алпин, заяви Лука де Мео. Главният изпълнителен директор на Рено Груп призна, че е бил убеждаван концернът да напусне Гран при.

„Формула 1 малко се отдели от общественото внимание. Според някои хора спортът е доста скъпо и може би ненужно хоби. Много изобщо не се интересуват от F1. Мнозина поискаха да напуснем дисциплината, защото финансовата ситуация в Рено е доста сложна.“

Лука де Мео
Лука де Мео; снимка: Рено

„Но Формула 1 е огромна маркетингова платформа. Ако си в обсега на камерите, медийното отразяване струва стотици милиони долари. Никога не бих могъл да дам толкова пари, за да получи Алпин подобно внимание. А вниманието дава стойност на марката“, каза Де Мео

Развитието на тима от Енстън и Вири Шатийон започна с промяна на управленската структура. Сега отборът е оглавяван от трима души – CEO-то на Алпин в концерна Рено Лоран Роси, Марчин Будковски и Давиде Бривио.

„Формула 1 е крайъгълният камък на проекта ни. Това ще е основната ни медийна платформа. И витрината за постиженията ни, ако мога така да се изразя. Разработените във Формула 1 технологии – и за задвижващи системи, и в областта на аеродинамиката, и в общия план на трупане на опит – ще бъдат използвани по един или друг начин в автомобилите ни“, обясни Роси.

„Определено ще има полза от участието в шампионат с 23 старта по цял свят и аудитория от 500 милиона зрители. Така на практика ежеседмично милиони хора ще гледат брандове и конструктори. Това ще създаде разпознаваемост на марката ни. Освен това ще разширим дилърската си мрежа и се надяваме всичко това да се отрази на продажбите“, допълни той.

Специален материал за променената управленска структура в екипа на Алпин може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (246).