Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Деймън Хил: Алонсо е най-умният пилот в историята на F1 с изключение...

Деймън Хил: Алонсо е най-умният пилот в историята на F1 с изключение на Лауда

3857
0
Фернандо Алонсо
Фернандо Алонсо; снимка: Астън Мартин

Фернандо Алонсо е най-умният пилот в историята на Формула 1 с изключение на Ники Лауда, заяви Деймън Хил. Световният шампион за 1996 г. коментира в подкаста F1 Nation след Гран при на Саудитска Арабия и Австралия колко е впечатлен от двукратния носител на короната в F1.

„Ние се шегувахме, че трябва да е адвокат! Бих го наел да ме защитава по обвинение в убийство!“, засмя се Хил

„Карането на кола е скучно, трябва му нещо друго, с което да се занимава. Докато върти обиколки: „Може ли да направя и стратегията? Дайте ми повече информация.“ Алонсо вече знае правилата. Това е очаквано за някого, който е в спорта толкова отдавна и има такъв огромен опит, но не може да се приеме автоматично, че е така. Алонсо е вложил усилия. Разбира правилата, както ги разбираше и Михаел Шумахер.“

„Михаел знаеше къде са вратичките, какви възможности има и се възползваше. При Фернандо е същото. Трябва някой ден да стане шеф на отбор, защото би бил брилянтен. Той просто разбира играта.“

„Не мисля, че [във Формула 1] се е състезавал по-умен пилот от Алонсо с изключение може би на Ники Лауда. И вероятно пропускам Джеки Стюарт. Но той е мислещ пилот. Алонсо е просто… Щях да кажа машина, но не е машина, а човешко същество. Просто е изумителен. Винаги ме впечатлява с всичко, което върши“, заяви Деймън Хил

Алонсо има три поредни подиума в първите три надпревари от дебютния сезон с новия си тим Астън Мартин, където пък ще продължат да работят, за да поддържат това ниво. AMR23 ще е с ново задно крило за предстоящата надпревара за Гран при на Азербайджан. В Силвърстоун са много щастливи от началото на сезон 2023, но искат да развиват болида си, за да останат в челото. Екипът е уверен в посоката на развитие, тъй като демонстрира конкурентоспособност на три различни трасета. Новото задно крило за Баку е първа стъпка в развойния процес. По-голяма ще бъде направена за Гран при на Емилия Романя. Нови компоненти са планирани също така за Канада и домашната надпревара на Силвърстоун.

„Желанието ни е да извлечем всичко възможно от колата колкото се може по-бързо, а не да чакаме и да събираме новите неща на по-големи пакети. Същия подход приложихме и миналата година, получи ни се“, обясни шефът на тима Майк Крак.

„Разликата е, че тогава тръгнахме от значително по-ниско ниво. Сега разполагаме с далеч по-добра основа. Затова няма да е толкова лесно да се правят големи стъпки в развитието“, допълни той, цитиран от немското издание Ауто Мото унд Шпорт.

В процеса Астън Мартин ще има предимството на повече време за работа в аеродинамичния тунел – с 37% повече от Ред Бул, 25% от Мерцедес и 20% от Ферари.