Начало Рали Димитър Илиев води след края на първия ден на рали Сливен

Димитър Илиев води след края на първия ден на рали Сливен

94
0
Димитър Илиев

Екипажът на Виваком рали тим Димитър Илиев и Янаки Янакиев с Шкода Фабия S2000 води убедително в Рали Сливен – пети кръг от националния шампионат. На втора позиция са Петър Гьошев и Димитър Спасов (Престиж рали тим) с Пежо 207 S2000, но с огромното изоставане от над 3 минути.

Интригата в ралито завъши на последната скоростна отсечка за деня – Ичера, когато Гьошев спука гума и изостана от Илиев на 3:50,3 мин. Иначе до тогава битката беше между тях двамата и разликата бе от няколко секунди. В края на първи ден Митко Илиев спечели шест отсечки, а Пепи Гьошев – три. Във втория ден, когато остават още 7 отсечки трябва да стане чудо, за да може Гьошев да догони Илиев.

На трета позиция излезе местният любимец Христо Христов – Чоко (Булсим) със Ситроен Саксо, който през целия ден прави изключително каране. Той и навигаторът му Златин Басмаджиев се наместиха на мястото на Крум Дончев и Петър Йорданов (Виваком рали тим) с Пежо 207 S2000. Миналогодишният победител и шампион на България отпадна, след като още преди обедния сервизен парк скъса предна дясна полуоска и отпадна от борбата. Преди това обаче той изоставаше драстично от Илиев и Гьошев. Ако Чоко завърши на тази позиция, това ще е най-доброто му класиране в кариерата досега.

Четвъртото място е за екипа на Октан Рейсинг Антон Титов и Венцислав Мирчев със Ситрон Саксо. Този пилот, който е дебютант в ралито, не пропуска автомобилно състезание и от старт на старт става все по-добър. На пето място е дуетът Георги Маринов и Карсимир Механджийско с Пежо 206 RC.

От стартиралите вчера на първия специален етап 17 екипажа, в първия ден завършиха само 9 втомобила. Тази сутрин Ясен Попов ( М-тел рали тим) изобщо не изкара своето Мицубиши Лансер Ево 9 от закрития парк. Мартин Сурилов не завърши първия тап заради проблем с турбото. След екипажите започнаха да намаляват с всеки изминат етап – кой с лек инцидент като Стоян Мечков, кой с повреда.

Поне 4-5 екипажа обещават, че ако оправят колите си, ще продължат по системата супер рали.

Временно класиране:

Поз.ЕкипажВреме

Изоставане

от водача

Изоставане

от предишния

1.Димитър Илиев / Янаки Янакиев01:03:43.5..
2.Петър Гьошев / Димитър Спасов01:07:33.803:50.303:50.3
3.Христо Христов / Златин Басмаджиев01:12:26.508:43.004:52.7
4.Антон Титов / Венцислав Мирчев01:14:07.310:23.801:40.8
5.Геортги Маринов / Красимир Механджийски01:14:30.111:06.600:42.8
6.Христо Атанасов / Марин Иванов01:16:27.312:43.801:37.2
7.Марио Попов / Даниел Мечикиан01:20:46.417:02.904:19.1
8.Веселин Николаев / Димитър Трифонов01:21:17.017:33.500:30.6
9.Николай Кортелов / Наско Цонев01:26:36.522:53.005:19.5

 

Какво казаха пилотите на официалната пресконференция?

Димитър Илиев

„Денят премина успешно, имайки предвид лидерската позиция. Мога да кажа, че направихме страхотна гонка с Пепи. През цялото време карахме с изключително малки разлики. Затова, че той допусна грешка и спука гума, както аз направих на рали България. Поради тази причина истински му съчувствам в момента. За момента нямаме технически проблем с автомобила. Благодарности към сливенската публика, защото тя доказа, че въпреки факта, че автомобилите тази година не са много, тя остана вярна и ни подкрепяше по цялото трасе в Балкана. Очаквах днес превалявания, нямаше такива. Не знам за утре какви са прогнозите, обикновено тук сме свикнали на мъгли, дъждове и студено време, но тази година май ще се разминем с подобни условия. Ралито е технически спорт, при който никога не можеш да знаеш какво може да ти се случи. За мен състезанието е приключва едва след финала на последната отсечка.“

Петър Гьошев

„Когато човек се бори за победа в едно такова състезание като днешното, и времената са близки до лидера, падне или отпадне по такъв начин не е приятно. Преглъщаме го и гледаме напред към утрешния старт и ще се борим за бонус точките. Грешката със спуканата гума е изцяло моя. В завоят, в който не сме описали да се влиза с левите колела, исках да съм по-бърз. Оказа се, че има камък вътре и неочакваното дойде след два завоя. Гумата се спука. Като цяло съм доволен от състезанието, защото за първи път времената ни с Митко са толкова близки. Битката беше добра. Можеше да покажем още малко по-добри времена, но карахме в рамките на разумното.“

Христо Христов

„Много съм доволен съм от нашето представяне днес. Наистина не съм очаквал да бъдем трети, но фактите са такива. Това ни се случва за първи път. След 6-7 години каране в рали Сливен дочакахме нашия час и сме доволни от това, че сме тук. Предимство за нас е фактът, че караме на наша територия и пред родна публика.“