Начало Автомобилни новини Двигателната гама на Renault Master ще бъде разширена през 2013 г.

Двигателната гама на Renault Master ще бъде разширена през 2013 г.

147
0
Renault Master

Двигателната гама на Renault Master ще бъде разширена през 2013 г. с новите агрегати Energy dCi 100 и Energy dCi 125, които ще предложат значителни подобрения по отношение разхода на гориво (до 1 литър по-малко гориво на 100 км) и CO2 емисиите (до 26 грама по-малко CO2 на километър). Днес Master предлага забележителни параметри по тези показатели: 7,4 литра гориво на 100 километра пробег и 195 грама CO2 на километър. Това постижение е резултат от двуетапен процес. Миналата година двигателните инженери на Renault докладваха, че са понижили разхода на гориво с 0,6 л/100 км. Обявените днес водещи на пазара показатели бяха постигнати с внедряването на stop-&-start технология, редом с регенерацията на енергия при намаляване на скоростта и спиране.

С 13,4% дял от пазара на големи LCV ванове в Европа (28,7% във Франция) през 2012 г., Renault Master помага на Renault да поддържа топпозицията си на европейския LCV пазар – позиция, която държи от 1998.

От появата си през 2010 г. Renault Master се задвижва от двигателя M9T, проектиран специално за големи ванове и произвеждан в завода на Renault в Клеон, Франция. Този 2,3 dCi мотор се предлага в три версии на мощността (100, 125 и 150 к.с.). През 2012-а подобрения по дизайна му намалиха консумацията на гориво с до 0,6 л/100 км и CO2 eмисиите с до 16 г/км. За версията L2H2 с предно предаване, задвижвана от мощния 125 к.с. Евро 5 двигател, това би означавало разход на гориво от 7,8 л/100 км и CO2 емисии от 205 г/км.

В началото на 2013 г. два двигателя на Renault Master бяха снабдени с две нови технологии, за да заслужат етикета Energy, с който се отбелязват върховите постижения на Renault в сферата на двигателостроенето. Агрегатите Energy dCi 100 и Energy dCi 125 минават една стъпка по-напред в постоянния стремеж за намаляване разхода на гориво.

Характерни за тях са две технологии – Energy Smart Management и Stop-&-start. Първата обхваща регенерацията на енергия при намаляване на скоростта и при спиране гарантира, че алтернаторът се използва само по време на оптималните фази на консумация на гориво. Втора изключва двигателя, когато автомобилът спре на място и с това намалява разхода на гориво, CO2 и вредните емисии.

В комбинация тези технологии осигуряват спестяване на 0,4 л/100 км и 10 г/км4 емисии CO2, което означава, че стандартният ван L2H2 със 125 к.с. отделя само 195 г/км CO2 и изразходва само 7,4 л/100 км. Така за по-малко от година Renault снижи разхода на гориво на Master с цял един литър на 100 км.