Елегантният DS 9 дебютира пред българска публика на Автосалона в София, който започва днес и ще продължи до 12 юни. Моделът представлява върха в гамата на DS Automobiles
Висок само 1,46 м със силно скосен покрив в стил „фастбек“, DS 9 има елегантен силует и забележителна аеродинамика. Благодарение на междуосие от 2,90 м пътниците на задните седалки получават повече пространство и комфорт. Външният дизайн претворява най-съвременните решения на дизайнерите на марката, съчетани с уникални черти от оригиналния DS от 1955 г. Чертите на DS 9 са плавни и очертаван изваян силует. Максимално изчистена задна част на автомобила изразява желанието всеки елемент и функционалност да бъдат естествено интегрирани в едно неделимо цяло.
Материали от най-висок клас са използвани за всички повърхности в интериора. Таблото е изцяло тапицирано в кожа Nappa. Дизайнът и тапицерията на седалките наподобяват верижка на луксозен часовник. Всеки детайл е получил внимание, характерно за френския експертен опит.
Седалките са с подгряване, охлаждане и функция за масаж, а подглавниците са регулируеми, което е иновация в класа. Централният подлакътник допринася за цялостния комфорт с характеристики от по-високите сегменти като кожена тапицерия, места за съхранение с вградени USB портове и полиамбиентно осветление.
DS 9 придава ново значение на индивидуалния комфорт: всяка настройка може да се регулира за всепоглъщащо преживяване. Тази специална характеристика позволява на всеки пътник да контролира собствения си комфорт на борда.
Гамата е изградена около две нива на оборудване: PERFORMANCE LINE и RIVOLI +. И двете нива са ориентирани към потребителите, търсещи насладата от пътуването във всичките му форми, съчетано с богатото серийно оборудване.
В резултат на проучванията, предприети след лансирането на марката, акустичният комфорт достига ново ниво чрез специална обработка, предназначена да абсорбира външния шум. Ламинираното акустично стъкло се комбинира със заварена каросерия, благодарение на което са елиминирани вибрациите. Аудиосистемата FOCAL Electra® с мощност 515W е специално разработена за DS 9.
С четири спечелени титли за отбори и пилоти във Формула E DS Automobiles продължава да разгръща своя опит в електрификацията с DS 9 E-TENSE 4×4 360 и DS 9 E-TENSE 250
Флагманът на гамата DS 9 E-TENSE 4×4 360 съчетава елегантността с ефективност. Снабден с нова батерия от 15,6 kWh, DS 9 E-TENSE 250 има пробег до 70 км (градски цикъл WLTP) в 100% електрически режим и повишена производителност. Емисиите на въглероден диоксид са редуцирани до 26 гр/км.
Хибридните версии са оборудвани с два нови бензинови двигателя. При версията с 360 к.с. 4-цилиндровият двигател е с мощност 200 к.с. и два електромотора – единият с мощност 110 к.с., интегриран в скоростната кутия, а вторият – с мощност 113 к.с., прикачен към задния мост. Трансмисията е интелигентна със задвижване на 4-те колела. Батерията е с капацитет 11,9 kWh се възползва от усъвършенствано управление за пестене на енергия, за да отговори на всички изисквания.
При DS 9 E-TENSE 250 двигателят отново е 4-цилиндров PureTech с мощност 200 к.с. и електромотор с мощност 80 kW (110 к.с.). Новата батерия от 15,6 kWh може да измине до 70 км в градски цикъл WLTP. Бордовото зарядно устройство с мощност 7,4 kW позволява зареждане от 0 до 100% за 2 часа 23 минути.
Електрическият мотор, свързан с 8-степенна автоматична скоростна кутия, има максимална мощност от 110 к.с. и въртящ момент от 320 Нм
Той се използва за задвижване на автомобила от спряло положение, за увеличаване на ускорението при всяка скорост и за шофиране в режим на нулеви емисии при скорост до 135 км/ч. При стартиране винаги се избира автоматично електрически режим. Той се допълва от хибриден режим, предназначен за автоматично управление на различните типове енергия чрез шофиране със 100% електрическа енергия, 100% на бензин или комбиниране на двете, ако ситуацията го изисква.
DS 9 използва система за възстановяване на енергията, която зарежда батерията в движение при намаляване на скоростта или спиране. Допълнително функцията E-Save гарантира, че батерията винаги ще има известно количество енергия, за да се извърши част от пътуването в режим на нулеви емисии (няколко налични нива), например когато водачът знае, че ще отиде в централните градски части.
За традиционалистите, които предпочитат двигатели с вътрешно горене, DS 9 се предлага с бензинов агрегат 1.6 PureTech и мощност 180 к.с.
View this post on Instagram