Mitsubishi Motors представи Mitsubishi eX Concept на 86-то международно автомобилно изложение в Женева. Европейската премиера на модела дойде във вид на компактен SUV, задвижван от ново поколение електрически задвижващи системи, осигуряващи в реални условия пробег от 400 км. Концепцията въплъщава темата на ММC mmk „Шофиране без граници – още една стъпка напред със SUV моделите и електрозадвижване”.
Компания на Mitsubishi eX Concept на щанда на ММC правят общо 13 автомобила, сред които L200 GEOSEEK Concept (световен дебют) и ASX GEOSEEK Concept – и двата оборудвани с аксесоари, отразяващи духа на екстремния и приключенски туризъм, както и ASX версия 2017 с нова визия. Другите атракции на щанда на ММC включват модел-шаси на плъг-ин хибридния електромобил Outlander PHEV плюс още един панел, на който тече представяне на 50-годишната история на научноизследователската и развойна дейност на ММC в областта на електромобилите.
Mitsubishi eX Concept е визия за компактен SUV, задвижван от ново поколение електрически задвижващи системи, с отлични екологични показатели, впечатляващ въртящ момент, плавно ускорение и почти безшумна работа. Задвижването е с Twin Motor 4WD и има интегрирани системи за контрол на динамиката на автомобила S-AWC, които осигуряват прецизно управление и превъзходна стабилност на автомобила. В съчетание със съвременните технологии за свързан автомобил и активна безопасност това осигурява възможности за полуавтономно шофиране по магистралите, както и възможности за безпилотно маневриране при паркиране на автомобила.
Новото поколение електрическа задвижваща система на Mitsubushi eX Concept съчетава второ поколение високоефективна батерия с голям капацитет с компактни мощни електромотори (преден и заден). Тази конфигурация не само олекотява и повишава ефективността на електрическата система за захранване, но и намалява теглото на самия автомобил, благодарение на което пробегът достига до 400 км. Електромоторите по 70 kW всеки, които задвижват предните и задните оси, осигуряват обща мощност от 140 kW, която позволява на пътуващите в автомобила да се наслаждават на уникалните за електрическата задвижваща система въртящ момент и плавно ускоряване.
Системата Twin Motor 4WD дава мощност на четирите колела с помощта на интегрираната система за контрол на динамиката на автомобила S-AWC, която използва спиране за контрол на предаването на въртящ момент на предните колела и електронно управляван механичен компонент Active Yaw Control, който активно варира разделянето на въртящия момент между задните колела. При AYC системата контролира разделянето на въртящия момент между задните колела и помага на шофьора да следва по-точно избраната от него линия, като постига по-голяма стабилност на автомобила.
Mitsubishi eX Concept може да работи в режим на полуавтономно шофиране по магистрали, при което данните от камерите и сензорите се използват за анализиране на обстановката около автомобила и за автоматично увеличаване или намаляване на скоростта, за поддържане на автомобила в неговата лентата или за смяна на лентата.
Обединяването на технологиите „свързана кола” и „активна безопасност” допринася за по-голяма увереност и удобство при шофиране и включва използване на технологията за безпилотно шофиране във Valet Parking Assistant, който свързва системите за паркиране на автомобили в хотелите и ресторантите със системата за безпилотно маневриране на автомобила и позволява на автомобила сам да намери мястото си за паркиране, да се паркира и да бъде изведен от там без участието на шофьора.
Спецификации на Mitsubushi ex Concept
Д x Ш x В (мм) | 4240/1780/1575 |
Пробег (JC08; км) | 400 |
Максимална мощност F/R (kW) | 70/70 |
Общ капацитет на батерията (kWh) | 45 |
Задвижваща батерия | Литиево-йонни клетки |
Задвижване | Twin Motor 4WD |