Начало Рали Фолксваген спечели тройна победа в Австралия и взе титлата при конструкторите

Фолксваген спечели тройна победа в Австралия и взе титлата при конструкторите

8
0

Фолксваген спечели тройна победа в Австралия и взе титлата при конструкторите в тазгодишния рали шампионат. Себастиен Ожие стана пръв, следван от съотборниците си Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен.

Победата бе шеста за Ожие за сезона. Благодарение на нея той увеличи аванса си в генералното класиране на 50 точки и има възможност да спечели втора титла при пилотите още в рали Франция. Единствено Латвала все още може да го забави.

– Този успех е голяма стъпка към короната. Още една победа би била почти достатъчна. Това е планът за Франция, но първо искам да отпразнувам тази и след това да се съсредоточа върху другия старт. Имам фантастични спомени от миналогодишното си домашно състезание. Сега е възможно да повторим станалото там, но този път ни е нужна победа. Ще запазя подхода си, стараейки се да съм бърз и силен. Не е нужно да побеждавам на всяка цена, един подиум също ще е прекрасно постижение – заяви Ожие.

Той допълни, че победата в Австралия е добра. Припомни, че бе изненадан да е лидер в края на първия ден, но след това единствено Латвала реално имаше шанс да го предизвика:

– Днес пазех разликата, но не бе леко. Яри-Мати вървеше в силен ритъм и ние трябваше да сторим същото. Направих това, което трябваше. Гордея се с тази победа след няколкото ми трудни седмици. Поработих върху себе си, мотивацията. Прекрасно е, че взехме титлата при конструкторите. На подиума споменах, че на моменти сме малко егоисти, но работата е обща – на отбора и производителя. Страхотно постижение за екипа.

Латвала отбеляза, че това е чудесен успех за целия тим и признание за всички в екипа.

– Опитахме да притиснем Себастиен до финала, но всъщност той бе непобедим в този случай. Поздравления, напълно заслужена победа. Ние за съжаление изгубихме критични секунди заради сбъркан избор на гуми – това вероятно ни коства победата. Но е феноменално и трите екипажа да сме на подиума. Няма по-добър начин да се спечели световна титла – допълни финландецът.

Целта на Микелсен бе да контролира темпото си, което той направи и накрая бе много доволен от четвъртия си подиум за сезона.

Крис Мийк (Ситроен) остана четвърти, следван от Мико Хирвонен (М-Спорт), Хейдън Падън (Хюндай), Тиери Нювил (Хюндай), Елфин Еванс (М-Спорт), Роберт Кубица (М-Спорт). Топ 10 допълни Крис Аткинсън.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter