Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 екипите и ФИА не се разбраха за намаляване минималното тегло на...

F1 екипите и ФИА не се разбраха за намаляване минималното тегло на колите

981
0
Формула 1, F1, старт
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Минималното тегло на болидите във Формула 1 достигна почти 800 кг за сезон 2022. Този показател се увеличава непрекъснато от много време – за неудоволствие на пилоти и конструктори. Ейдриан Нюи наскоро отново отбеляза, че тенденцията и в автомобилната индустрия, и в спорта е да се правят все по-тежки коли. През 2013 г. F1 колите трябва да тежат минимум 642 кг. Теглото постоянно се увеличава и през 2020-та вече е 746 кг. За 2022 г. се стигна до 798 кг.

За сезон 2023 имаше идея този показател да бъде намален, макар и сравнително символично – с 2 кг. Минимално тегло от 796 кг бе посочено в първия вариант на техническите правила, одобрени от Световния съвет на ФИА в края на юни миналата година. Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт обаче идеята е била отхвърлена на последния технически съвет. В този съвет участват техническите шефове на отборите от Формула 1. Те обсъждат възможните технически промени с хората на ФИА.

След поредица дискусии от първоначалните 796 кг се е стигнало до 799 кг минимално тегло за сезон 2023. Това всъщност е увеличение – с килограм спрямо изискването от миналата година. В крайна сметка се е стигнало до съгласие за запазване на миналогодишното изискване за минимум 798 кг тегло на F1 колите

Единствено Алфа Ромео бе на границата за тегло в началото на 2022 г. Ред Бул и Ферари работиха през по-голямата част от сезона за олекотяване на автомобилите си. През годината имаше различни предположения за това с колко болидите им превишаваха минималното изискване. Намаляването на теглото е трудно, но пък носи подобрение в скоростта.

„F1 автомобилите стават все по-големи, по-тежки и не особено аеродинамично ефективни, защото има сериозно челно съпротивление“, отбеляза за пореден път Ейдриан Нюи през миналия декември.

„Ясно е, че за Гран при и автомобилната индустрия като цяло посоката за развитие на големи и тежки автомобили с единствено съсредоточаване върху това дали вървят на батерии или бензин е погрешна. Най-големият проблем е количеството енергия, необходимо за задвижване на проклетото нещо, независимо откъде идва тя. Техническите правила във Формула 1 изобщо не се занимават с този проблем, защото големите производители не искат“, заяви легендарният конструктор.