Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 F1 екипите може да струват милиарди благодарение на променената от Либърти структура...

F1 екипите може да струват милиарди благодарение на променената от Либърти структура на спорта, убеден е Зак Браун

1248
0
спринтова квалификация, спринт, F1, Формула 1, старт, Силвърстоун
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Отборите във Формула 1 скоро може да струват милиарди благодарение на променената от Либърти Медия структура на спорта, убеден е Зак Браун. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг обясни, цитиран от the-race.com, че работата на притежателите на търговските права на F1 се отразява изключително благотворно на спорта. Според него до 5 години Гран при тим може да се търгува над милиард долара, ако собствениците му проявят желание да продават.

„Мисля, че отборите от Формула 1 определено могат да струват милиарди. Има много спортни франчайзи – НФЛ, бейзболната лига, НХЛ, Висшата лига, НБА и т.н., които струват милиарди. Сега, когато Либърти оздрави спорта финансово и се вижда бързият ръст при желаещите да са домакини на състезания, Макларън ще е печелещ състезателен отбор в не много далечно бъдеще. Не мисля, че подобно нещо можеше да се твърди преди въвеждането на бюджетните ограничения, защото тогава се налагаше да харчиш толкова, колкото си позволяваха най-богатите. Тоест въпросът опираше до това кой може да си позволи да загуби най-много. А за много хора това не е особено привлекателен франчайз модел.“

Зак Браун
Зак Браун; снимка: Макларън

„Ако разгледате размера, мащаба и важността на Формула 1 в сравнение с други първенства, започвате да се чудите защо някои от тези отбори струват повече от Макларън, Мерцедес или Ред Бул. Исторически погледнато отговорът е, защото спортът поглъща пари“, обясни Зак Браун

„Сега обаче Либърти промени структурата. Вече се вижда интерес от истински спортни инвеститори, както и от желаещи да влагат средства по принцип. Според мен след три, четири или пет години ще наблюдаваме екипи от Формула 1 да се търгуват за над милиард долара, ако приемем, че някой ще иска да продава.“

„Гридът никога не е бил в по-добро състояние. Не си спомням момент, когато един, два или три отбора да не са имали финансови проблеми. Понастоящем всички 10 екипа са много стабилни организации.“

Една от мерките, които бяха взети за опазване и покачване стойността на съществуващите отбори, бе таксата от 200 млн. долара, която един нов екип трябва да плати. Това обаче е и сред основните пречки за влизането на нови участници във Формула 1. Майкъл Андрети например прояви интерес към влизане в F1, но потърси начин да купи вече съществуващ отбор. Преговорите със Заубер се провалиха и засега няма информация американецът да води разговори с друг тим.

Междувременно се появи слух, че към екипа от Хинвил интерес проявява Фолксваген Груп. Информацията е на швейцарския вестник Блик. Автомобилният концерн от Волфсбург трябва скоро да вземе решение дали да влезе в F1 като доставчик на задвижващи системи. Въпросът за създаване на отбор бе повдиган неколкократно, но такъв интерес от VW Груп не е бил заявяван публично. Представители на две от марките на компанията – Порше и Ауди – обаче участваха активно в изготвянето на спецификациите за новите двигатели, които ще се използват в Гран при от 2026 г.