F1 официално обяви партньорство с Moët & Chandon. Французите ще бъдат новия доставчик на шампанско при празненствата на подиума. Moët & Chandon става и титулярен спонсор на състезанието на Голямата награда на Белгия.
Following the news that @LVMH has joined Formula 1 as a Global Partner for ten years from 2025, we’re delighted to announce that Moët & Chandon is returning as the Official Champagne of Formula 1 and will be the Title Sponsor for this year’s Belgian Grand Prix.… pic.twitter.com/DH30KRF4YG
— F1 Media (@F1Media) February 5, 2025
В началото на тази година F1 започна 10-годишно глобално партньорство между с транснационалния холдинг LVMH. Като част от него редица компании станаха спонсори на F1. Сред тях е и Moët & Chandon. Емблематичният френски производител се завръща като доставчик на шампанско за празненствата на подиума.
Moët & Chandon заема специално място в F1 още от първия сезон на шампионата през 1950 г. Тогава двама страстни фенове на спорта- Пол Шандон-Моет неговият братовчед граф Фредерик Шандон дьо Бриайе- канят Хуан Мануел Фанджо да споделят тост след победата му в Гран при на Франция. Легендарният аржентинец печели надпреварата на пистата край Реймс, потегляйки от полпозоишън
Основана през 1743 г., компанията Moët & Chandon има над 280-годишен опит в производството на шампанско и горда история в моторните спортове и F1. Тя свързва с победите на легендарни шампиони като Мика Хакинен, Ники Лауда, Ален Прост, Михаел Шумахер, Аeртон Сена и сър Джеки Стюарт.
Сега марката се завръща в момент, когато спортът празнува своята 75-годишнина. От средата на следващия месец първите трима пилоти и представителят на отбора победител ще вдигнат тост за успеха си на подиума с Moët & Chandon. Производителят на шампанско ще бъде и титулярен спонсор на Гран при на Белгия.
„Традицията за вдигане на тост на подиума е един от най-емблематичните моменти в нашия спорт. Ние сме развълнувани да приветстваме Moët & Chandon отново като официалното шампанско на F1″, сподели Стефано Доменикали.
„Това партньорство е посветено на историята, емоциите и превъзходството, които свързват F1 и Moët & Chandon. Това е перфектния съюз на ефективност и изтънченост в една наистина специална година, в която отбелязваме 75-годишнината си.“
„Завръщането на Moët & Chandon на подиума укрепва още повече връзката на иновативното ни партньорство с LVMH. Нямаме търпение да вдигнем заедно наздравица за това необикновено сътрудничество“, добави CEO-то и президент на F1.
Moët & Chandon заема мястото на Ферари Тренто. Италианците бяха основният партньор на F1 в областта на шампанското през последните години. Сега обаче световният шампионат отново ще си партнира с легендарния френски производител
„За нас е чест и сме развълнувани да се завърнем като официалното шампанско на F1, празнувайки общата история на колективен триумф и отдаденост от 50-те години на миналия век. Отдаваме почит на необикновената екипна работа, неограничената прецизност и стремежа към съвършенство, които движат както моторните спортове, така и нашия занаят“, каза Сибил Шерер.
„Това партньорство е почит към единството и общите постижения на вдъхновяващите пилоти, техните предани екипи и глобалната общност, която се обединява зад тях. Докато Moët & Chandon отново заема своето място на подиума, ние с гордост продължаваме да създаваме моменти на празник, които принадлежат на всички, отдадени на това невероятно пътуване“, добави CEO-то и президент на Moët & Chandon.
Moët & Chandon е поредната марка от групата LMVH, която става партньор на F1. До момента шампионатът подписа договори с TAG Heuer и Louis Vitton. Компанията за луксозни стоки става спонсор на Гран при на Австралия.