Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 В Италия: Има много начини да се губи. От Ферари избират възможно...

В Италия: Има много начини да се губи. От Ферари избират възможно най-лошия от всички

7615
0
Шарл Льоклер, Люис Хамилтън, Ферари F1
снимки: Ферари

Представянето на Ферари в Гран при на Маями не бе добро нито за стандартите на Скудерията, нито за тифозите. Реакциите в Италия обаче не бяха прекалено бурни, а по-скоро примирено огорчени. В родината на най-стария и най-успешен отбор във Формула 1, единственият екип, който е участвал във всички шампионати от създаването на световното Гран при първенство отбелязаха най-вече нарасналото напрежение между пилотите Шарл Льоклер и Люис Хамилтън и питуола.

„Изкушавам се да не пиша нищо – от обич към Италия. Предстоящата надпревара в Имола заслужава по-добра реклама. Но нищо не може да се направи. Представянето на Ферари в Маями не бе просто обезкуражаващо, а граничеше с нелепо, да не казвам нещо по-лошо“, написа в коментара си известният италиански журналист Лео Турини.

„SF-25 е много далеч от Макларън, които продължават да доминират. Отстъпва като скорост на Ред Бул-а на Макс Верстапен и на Мерцедес. Но сега започва да изостава и от Уилямс-а на Алекс Албон. Разправиите по радиото между Шарл Льоклер, Люис Хамилтън и питуола на Ферари само допълват и така безрадостната картина. И всичко това за седмо място. На финала червените коли бяха на минута зад Оскар Пиастри и на 20 секунди от Джордж Ръсел.“

„Казано накратко – има много начини да се губи. От Ферари избират възможно най-лошия от всички.“

„Да поговорим за [Фредерик] Васьор. Двете му коли се борят с Уилямс и Хаас. Въпросът не е в това да бъде обвиняван или защитаван – не сме в съдебна зала. Фредерик сам трябва да се защити и аргументите му могат да са само резултати. Ако изобщо могат да бъдат постигнати.“

„Сега за Хамилтън. Той вече е наистина ядосан на ръководството на Скудерията, защото на Льоклер бе наредено да го пропусне твърде късно. След това Люис трябваше да върне позицията и пак бе недоволен. Като цяло седемкратният световен шампион има все повече причини да е огорчен. Меденият месец с Ферари приключи преди известно време. За съжаление би могло да се каже, че се прокрадва усещането, че щеше да е по-добре да не беше започвал.“

„Льоклер? На Шарл не му хареса, когато го помолиха да отстъпи позиция на Хамилтън – това е разбираемо. Все пак завърши пред съотборника си. Но самият спор заради подобно класиране е разочароващ. Грешката му в събота на път за грида допълни картината на един посредствен уикенд. Обобщението? Ферари губи по възможно най-лошия начин“, допълни Турини.

В „Кориере дела сера“ насочиха вниманието към шефа на Ферари в F1:

„Да продължава да се твърди, че „колата има потенциал, който просто не е използван“ води до две заключения. Васьор или е загубил усещането си за реалността, или обвинява пилотите. Коментарите му започват да звучат все повече като звука от свличащ се пясъчен замък.“

„Гадзета дело спорт“ написа, че цялата битка и разправии бяха за позиция в колоната, която Ферари в крайна сметка така и не взе.

„Ужасният старт на шампионата за Ферари получи нова глава в Маями: напрежение между пилотите и питуола. Сарказмът на Хамилтън („Вземете си и почивка за чай, защото защо не?!“, „Да пусна ли и [Карлос] Сайнц?“) се сменяше с Льоклер-овото „Направихме глупав избор“.“

„И това за мижаво шесто място, което в крайна сметка бе взето от [Андреа Кими] Антонели. И това заради обичайната липса на скорост у SF-25, който остана дори за Албон с Уилямс. А когато болидът не върви, напрежението експлодира.“

„Ла Република“ отдели внимание на общуването между Хамилтън и Ферари.

„Комуникация не липсва и не говорим за „Крамър срещу Крамър“, а за Люис Хамилтън и Ферари. И тя зависи от усещане, което все още липсва. Положението все още не е кризисно, но липсва чувство за единство“, се казва в публикацията.