Ръководството на Формула 1 в лицето на Рос Браун уведоми директорите на пилотската асоциация (GPDA – Grand Prix Drivers Association) за плановете, които се правят за Гран при на Австрия в началото на юли. Управляващият директор на F1 е разговарял с председателя на организацията Алекс Вурц и двамата директори Себастиан Фетел (Ферари) и Ромен Грожан (Хаас). Те от своя страна са поели ангажимента да уведомят останалите състезатели за намеренията на ФИА и Либърти Медия.
Представителите на пилотите приели положително представения план. Официална реакция все още няма.
В региона на Щирия, където се намира пистата Ред Бул Ринг, очакват провеждането на състезанието като помощ за преодоляване на кризата
Една от предвижданите мерки е всеки отбор да е в отделен хотел за максимална изолация. Ако персоналът на отборите, ФИА и Либърти възлиза условно на 1000 души, то те вероятно ще останат 2 седмици, тъй като се планират два поредни старта. Това означава 14 000 нощувки и за собственика на намиращ се близо до пистата хотел във Фонсдорф Франц Першлер е добър вариант.
„Всичко е резервирано. Това ме спасява и този сезон ще се отърва само с насинено око”, коментира той. „Празните трибуни няма да означават пълна липса на доходи.”
Най-засегнати от липсата на публика ще са отдаващите под наем стаи и къщи, както и собствениците на къмпинги. През последните години Гран при на Австрия бележеше сериозен ръст на фенове: от 145 000 за целия състезателен уикенд през 2017-та на 185 000 през 2018-та и 203 000 през 2019-та.
Присъствието на отборите и официалните лица ще помогне не само на хотелиерите
„Хората не са малко, дори при намалени бройки. Те трябва да се хранят, съответно съдържателите на хотели пазаруват продукти. Регионът има полза от това”, сподели Петра Мошер от регионалната туристическа асоциация.
Ред Бул Ринг носи приходи от 60 милиона евро годишно за бизнесите в региона. 40% идват от провеждането на Гран при. Тази година парите ще са значително по-малко, но местните собственици на малки фирми са убедени, че състезание в Австрия би имало страхотен рекламен ефект за следващия сезон.
„Регионът се представя страхотно. Всеки човек по света, който се интересува от Формула 1, ще гледа, тъй като няма какво друго да се прави. Това са милиони хора”, допълни Першлер.
Междувременно президентът на медицинската комисия на ФИА професор Жерар Сайан сподели пред racefans.net, че води дискусии с Международния олимпийски комитет и Световната здравна организация.
„Те чакат да видят какво ще направим ние. Човешките същества, хората са много гъвкави и са в състояние да се адаптират към определени ситуации. Разбира се, намираме се в криза, но трябва да се възстановим и да покажем, че промяната е възможна. Трябва да изменим мисленето си”, каза още той.
Seven Grands Prix later… and what a lap, right on the edge ?#essereFerrari ? #AustrianGP pic.twitter.com/wwiEjAVuh4
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 5, 2019