F1 подписа договор с PepsiCo. Американската многонационална корпорация става официален партньор на световния шампионат до края на 2030 г.
Formula 1 and @PepsiCo are delighted to announce a ground-breaking multi-year agreement that will see PepsiCo become an Official Partner of the sport until 2030.
The deal offers huge potential to both the global brands and their worldwide fans, as it joins together the thrill of… pic.twitter.com/jnBhej8OUK
— F1 Media (@F1Media) May 27, 2025
Сделката обединява тръпката от моторните спортове с някои от най-мощните продукти от семейството на PepsiCo. Тук се включват енергийната напитка Sting Energy, негазираната спортна напитка Gatorade и популярната марка царевичен чипс Doritos
Като част от новото споразумение PepsiCo ще даде приоритет на създаването на значима ангажираност на феновете отвъд местата на провеждане на състезанията. Това ще се случи чрез вълнуващи промоции в опаковките, дигитални преживявания и уникално съдържание. Очаква се то да донесе донесе F1 на още по-широка аудитория, особено в Северна Америка.
Партньорството включва възможности като впечатляващи изживявания с марката във фен зоните на F1 и права за лимитирани серии продукти със съвместна марка.
Sting Energy ще се присъедини към F1 като официална енергийна напитка. Gatorade пък ще стане официален партньор на спринтовите уикенди. Така марката ще пренесе своето наследство за подхранване на върхови спортни постижения в най-динамичния формат на моторните спортове. До края на годината F1 ще проведе спринтове в Белгия, САЩ (Остин), Бразилия и Катар.
В същото време Doritos ще стане официалния снакс на F1. С глобалните права за активиране, Doritos ще присъства навсякъде, без значение дали на трибуните или на дивана.
Като част от ангажимента си да подкрепя развитието и възможностите на спорта, PepsiCo ще разшири партньорството си и с F1 Academy. Допълнителни подробности ще бъдат обявени своевременно.
По-широкото портфолио от марки на PepsiCo ще се интегрира дълбоко в екосистемата на F1 чрез наливане и доставка на широкото си портфолио от безалкохолни напитки и храни на всички стартове от сезон 2026. PepsiCo също така ще използва обширния си отпечатък в търговията на дребно, за да създаде неповторима връзка между феновете на F1. Това ще се случи чрез тематични опаковки, материали в точките на продажба и забавни промоции
„Днес е моментът да отпразнуваме партньорството между две емблематични и исторически световни марки. Това е искрящ съюз, който ще обедини традиция и иновация, генерирайки вълнение, забавление и незабравими преживявания за нашите фенове и клиенти по целия свят“, сподели Стефано Доменикали.
„PepsiCo“ ще се възползва от уникалния потенциал на F1 като глобална платформа за връзка с нови аудитории. Ние на свой ред ще се възползваме от тяхната енергия, изключителните им продукти и лоялната им общност.“
„PepsiCо е идеалният партньор заради дългогодишната си история на креативност и способност да празнува забавните и специални моменти в живота. Така ще можем да споделяме заедно уникалните моменти по време на нашето пътуване“, добави главният изпълнителен директор на F1.
„Това забележително партньорство с F1 представлява перфектно сливане на две глобални компании. Те споделят страстта си към създаването на изключителни преживявания за феновете“, коментира Юджийн Вилемсен.
„Несравнимата глобална платформа на F1 и огромната траектория на растеж съвпадат напълно с нашите амбиции да ускорим развитието на нашите марки на световната сцена. Това важи особено за Sting Energy.“
„Заедно ще предоставим смели, иновативни изживявания. Те ще свързват пилотите и феновете на местата за провеждане на състезания и далеч извън тях. Същевременно ще подкрепим продължаващото разширяване на Формула 1 към нови аудитории по света на пазарите, където PepsiCo и Sting имат силно присъствие“, добави главеният изпълнителен директор International Beverages на PepsiCo.
Вижте тази публикация в Instagram.