Начало Избрани F1 ще продължи да работи с няколко рейс директори

F1 ще продължи да работи с няколко рейс директори

293
0
F1 2022 в Абу Даби
снимка, Ред Бул Контент Пуул

F1 няма да спира ротациите на състезателните си директори в бъдеще. Това стана ясно след като президентът на ФИА Мохамед Бин Сулайем заяви, че световният шампионат ще продължи да работи с няколко рейс директори и през сезон 2023.

Бин Сулайем направи редица структурни промени в ръководния орган след като наследи поста от Жан Тод. Едно от първите неща, които той направи, бе да отстрани бившия рейс директор на F1 Майкъл Маси. Австралиецът изпълняваше тази роля от началото на 2019 г. след смъртта на Чарли Уайтинг. В крайна сметка грешките, които той допусна по време на Гран при на Абу Даби 2021 бяха причината за неговото отстраняване. Няколко месеца по-късно той официално напусна ФИА и се върна в Австралия.

На негово място бяха назначени Нилс Витик и Едуардо Фрейташ. Двамата си разделиха работата, която изпълняваше Маси в F1.

Ротационната схема на ФИА обаче така и не получи пълната подкрепа на пилотите в F1. Те смятат, че това е довело до липса на последователност в процеса на вземане на решения.

Събитията от последната Гран при на Япония предизвикаха поредица спорове. Тогава на пистата бе изкаран трактор, който да прибере катастрофиралия болид на Карлос Сайнц. Междувременно на пистата нямаше нито червен флаг, нито кола за сигурност въпреки тежките метеорологични условия. В крайна сметка това ФИА да отстрани Фрейташ и да повери тази задача единствено на Витик.

Наскоро Бин Сулайем уточни, че в бъдеще състезателните уикенди на F1 ще продължат да се управляват от няколко рейс директори, включително Витик. Той също така смята, че не е разумно да се разчита само на един човек при толкова голям брой състезания в графика на световния шампионат.

„В момента сме стартирали нов процес. Имаме екип, който в момента обучава хора за позициите стюарди и рейс директори“, каза Бин Сулайем.

„Не може да имаш само един състезателен директор и да разчиташ единствено на него. Виждам, че трябва да имаме и поне един резервен вариант.“

„Какво ще стане, ако нещо се случи? Ако искаме да поддържаме автомобилния спорт, трябва да сме готови и да разполагаме с квалифицирани кадри. Вярвам, че някъде по света има по-добри състезателни директори, както и по-добри стюарди.“

„Сега стигаме до АСН [Националните спортни власти] и ги молим да ни изпратят хора за обучението. Сега в момента подготвяме нови кадри. Обещавам ви, че ще започнем да ги използваме когато вече са готови за това“, добави президентът на ФИА.

Бин Сулайем отново погледна към първите няколко месеца на своето управление. Тогава той направи няколко промени в структурата на световния шампионат. Президентът на ФИА заяви, че напускането на Маси е било по негово желание.

„Това беше негов избор. Говорих с него още в началото. Знам, че е човешко да се допусне грешка. От друга страна, почувствах, че той също искаше просто да не продължава напред, заради цялата токсичност, която получи по негов адрес в социалните медии“, каза Бин Сулайем.

„Говорих с него и чувствах, че той беше обвиняван несправедливо. Ние винаги сме оказвали подкрепа на своите служители при подобни случаи. Това е същото, което се случи на Силвия [Белот, стюард на ФИА, която беше обект на онлайн злоупотреби след Гран при на САЩ]. В този случай наш служител отново бе подложен на тормоз в интернет. Аз също получих няколко заплахи, за да обърна резултатите, но в крайна сметка така и не ги приех сериозно“, завърши Мохамед Бин Сулайем.