F1 все още се нуждае от DRS. Това смята Шарл Льоклер. Според пилота на Ферари, премахването на системата за подвижно задно крило би направила състезанията много по-скучни. Неговото мнение бе подкрепено от колегите му в световния шампионат Макс Верстапен и Карлос Сайнц.
Фантастичната битка за победата между Шарл Льоклер и Макс Верстапен в Саудитска Арабия, показа ефективността на DRS. Освен че създаде условия за игра на котка и мишка между двамата състезатели в зоната за откриване на DRS преди последния завой, помощното средство за изпреварване се оказа решаващо за повечето изпреварвания в състезанието.
Преди началото на сезон 2022, всички се надяваха новите технически правила в F1 на практика да позволят по-лесни изпреварвания без помощни средства. Въпреки това пилотите смятат, че системата DRS е задължителна и не трябва да бъде премахвана в близко бъдеще.
„Според мен, системата DRS трябва да остане засега, защото в противен случай състезанията ще бъдат много скучни. Благодарение на новите правила, следването е много по-добро, но не е достатъчно, за да се отървем напълно от това помощно средство за изпреварване.“
„Това, което може би трябва да обмислим, е, разликата в скоростта, която има при движение с DRS. В момента тя е малко по-голяма, което дава твърде голямо предимство на преследващия автомобил. В немалко случаи самото изпреварване се извършва преди спирането в завоите.“
„Предпочитам два болида да се борят при спиране, а не да се разминават като на магистрала. Трябва да разгледаме подробно. Въпреки всичко в днешно време все още имаме нужда от DRS. Това е част от стратегията на всеки пилот по отношение на защитата и изпреварванията.“
Льоклер водеше през по-голямата част от надпреварата в Саудитска Арабия. В заключителните етап на състезанието пилотът на Ферари водеше интензивна битка с Макс Верстапен от Ред Бул. В крайна сметка световният шампион успя да изпревари своя съперник на старт-финалата права благодарение на по-високата максимална скорост на RB18.
Въпреки това нидерландецът заяви, че едва ли е щял да спечели състезанието, ако не е разполагал със системата за подвижно задно крило.
„Ако не разполагах с DRS в края на надпреварата, нямаше да извърша маневрата срещу Льоклер. Все още сме твърде зависими от тази система“, каза Верстапен.
„Разбира се, на някои писти изпреварванията са по-лесни. Но ако нямах DRS, щеше да завърша на втора позиция.“
After you… 😇
No, after you… 🧐
The battle for DRS between @Charles_Leclerc and @Max33Verstappen 😅#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/8PaKNs8COP
— Formula 1 (@F1) March 28, 2022
Съотборникът на Льоклер във Ферари Карлос Сайнц също иска преразглеждане на ефективността на DRS. Испанецът смята, че системата е имала твърде голям ефект в надпреварата по улиците на Джеда.
„В днешно време е почти невъзможно да се изпреварва без DRS. Трябва да се подобри предсказуемостта на автомобила при следване, което ни дава много по-предсказуем баланс и възможност да останем по-близо един зад друг в завоите.“
„Но без тези три-четири десети, които DRS дава на всяка една права, щеше да е невъзможно да направиш маневра, с която да излезеш пред своя съперник. В допълнение, тази година въздушната струя зад всеки един болид е доста по-малка.“
„Може би трябва да обмислим да направим ефекта на DRS. Не искаме да имаме прекалено много случаи, в които изпреварванията са твърде лесни и безинтересни“, заключи Карлос Сайнц.