Ферари F1-75 няма да има особени промени в Австралия за третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2022, но в Маранело планират доста новости за Имола и Испания. В Скудерията бяха категорични още след тестовете, че автомобилът им е стабилен и няма нужда да го променят веднага. Вместо това се съсредоточиха върху отключване на наличния потенциал. Твърди се дори, че не използват пълната мощност на задвижващата си система и ще преминат на следващия етап – по-високи режими – в Испания.
За Имола целта е от F1-75 да бъдат свалени 3 кг. Болидът на Ферари за 2022 г. е с тегло над минималната граница от 798 кг, както са и още 8 коли
Единствено Алфа Ромео е на лимита. В Маранело се работи също така по намаляване на челното съпротивление и доближаване до максималната скорост на Ред Бул в края на правите.
Преминаването на по-високи режими на двигателя пък е една от задачите за Гран при на Испания. За тогава се предвиждат и промени по колата (включително нов под), които да позволят елиминиране на подскачането ѝ. То не е толкова драстично, колкото при други автомобили. Това обаче ще позволи свалянето ѝ по-ниско до пистата.
По отношение на задвижващата система във Ферари предпочитат да използват в началото на сезона режими, за които са сигурни. Същевременно провеждат програма за проверка издръжливостта на агрегата, която би трябвало да приключи до Маями. Ако това се случи по план, то в Испания се планира превключване на по-високи режими.
„Началото на сезона бе наистина добро и като цяло се чувствам чудесно, но определено тепърва предстоят много неща“, отбеляза Шарл Льоклер
„Нямам представа дали формата ми е достатъчно добра, за да спечеля шампионата, но в момента сме на много ранен етап от състезателната година. Затова нека просто кажем, че беше страхотно начало на сезона. Вече многократно споменах, че според мен развитието ще е ключово. Ние, пилотите трябва да помогнем на отбора по възможно най-добрия начин да запази конкурентоспособността си“, каза още състезателят на Ферари.
👀#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/77kb04LPBn
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 5, 2022