Начало Други Ферари начело 4 часа след старта на 24-часовата надпревара в Льо Ман

Ферари начело 4 часа след старта на 24-часовата надпревара в Льо Ман

1093
0
Ферари №50 в 24-те часа на Льо Ман
снимка: Ферари

Ферари води колоната след първите 4 часа от 24-часовата надпревара в Льо Ман. Прототип №50 на Скудерията успя да си пробие път напред, след като потегли седми. На второ и трето място са другите две машини на Ферари с номера 83 и 51. В първите няколко часа имаше няколко драми, включително катастрофа за Пежо №93 и Пол ди Реста.

24-те часа на Льо Ман е четвърти кръг от сезон 2025 в Световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Състезанието се провежда на пистата Льо Ман Сарт с 13.626 км и разположена близо до едноименния град в северозападната част на Франция. Това е най-дългото, най-тежкото и най-престижното състезание в света и е част от Тройната корона

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от FIA – Official account (@fia.official)

Няколко минути преди старта започна загряващата обиколка. Всички участници в класовете Hypercar, LMP2 и LMGT3 стартираха своите автомобили. Преди това се състоя традиционната церемония и беше развят френския флаг. От първа стартова позиция щеше да потегли Кадилак №12, а до него заставаше другата заводска машина на американците с №38.

Двете машини на Кадилак поведоха след летящия старт на 24-те часа на Льо Ман. Те обаче бяха изпреварени в рамките на няколко завоя от Порше Пенске №5 с Жулиен Андлауер. Ферари №50 също си проби път напред, след като изпревари двете машини на БМВ М WRT. В дъното Порше Пенске №6 направи няколко изпреварвания и вече влезе в топ 15. Старт на надпреварата даде легендарният тенисист Роджър Федерер.

Драмите започнаха още преди края на първия от общо 24 часа в Льо Ман. Пол ди Реста с Пежо №93 допусна грешка и се удари в стената. Британецът успя да продължи участието си в надпреварата макар да загуби части от шасито си. Порше Пенске №5 водеше пред двете заводски машини на Кадилак, Ферари №50, Порше Пенске №6, Whelen Кадилак №311, БМВ М WRT №20, Ферари №51, БМВ М WRT №15 и Тойота №10. В дъното бяха двата прототипа на Астън Мартин. Битката в класовете LMP2 и LMGT3 също беше оспорвана.

Ферари №50 повече след втория час, след като изпревари Порше Пенске №5. Другите машини на Скудерията също се доближиха до челото. На пистата имаше жълти флагове заради инцидент на Форд №88 на Протон Компетишън в клас LMGT3.

Ферари зае първите три места след изминаване на 1/6 от 24-те часа на Льо Ман. Скудерията показваше страхотно темпо и е фаворит за трети пореден успех в легендарната надпревара. В челото имаше и прототипи на Порше, Пежо, Кадилак и БМВ М WRT. В бокса беше Пежо №93, където механиците поправяха щетите след инцидента в началото на битката. В дъното бяха двете машини на Астън Мартин и едната на Алпин. Лидери в класовете LMP2 и LMGT3 бяха Inter Europol Competition №43и WRT БМВ №46. Един от пилотите на този автомобил е Валентино Роси.