Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари отричат за заповеди от бокса

Ферари отричат за заповеди от бокса

50
0

Екипът на Ферари започна да отрича даването на заповеди от бокса едва ли не от момента, в който колите им пресякоха финала на Гран при на Германия. По пътя си към подиума шефът на Скудерията Стефано Доменисали успя да обясни, че Фелипе Маса просто е бил по-бавен от Фернандо Алонсо и въобще не става дума за намеса в битката им на трасето. Кристиан Хорнер в същото време се погрижи да налее масло в огъня с изявлението, че това са били най-ясните заповеди от бокса, които е виждал.

– Ще е интересно как ще реагират стюардите, защото всичко е толкова кристално прозрачно, колкото беше и през 2002 г. Неправилно е за спорта – допълни той.

Най-емоционален (както винаги) бе Еди Джордан, който се изявява като експерт-коментатор за английската телевизия ВВС:

– Това беше незаконно, беше кражба. Откраднаха ни възможността да наблюдаваме битка гума до гума между пилотите. Ферари би трябвало да се засрамят. Това бяха заповеди от бокса. За мен това е мамене и двете коли трябва да бъдат дисквалифицирани.

Тримата бивши пилоти от Формула 1 в екипа на ВВС – Дейвид Култард, Антъни Дейвидсън и Мартин Брандъл – споделяха част от недоволството, но техните мнения не бяха толкова крайни и намираха смисъла в стореното от Ферари.

– Мисля, че е доста ясно, че Роб Смедли не искаше да предаде това съобщение на пилота си. Според мен е нечестно от страна на мениджмънта на отбора да иска инженерите да предават тази комуникация на пилотите. Но това правило за забрана на заповедите е просто абсурдно. Не би трябвало да се отнема възможността на екипите да контролират резултатите си. Същото е като с видеодоказателствата по време на световното по футбол. Време е правилото да се промени – заяви Култард, за когото преди години например се смяташе, че е поставен в неравностойна позиция в Макларън, където фаворизират Мика Хакинен за негова сметка.

Дейвидсън така и не стигна до толкова конкурентоспособен отбор, че да се сблъска с подобни проблеми, но пък има опит във взаимоотношенията на съотборници.

– Това беше толкова крещящо, колкото бе възможно. Със същия успех той (Маса – б.р.) можеше да протегне ръка от кокпита и да му махне да го изпревари. Чухме и съобщението, тайният код – бе първата част от коментара на англичанина, след което той продължи: – Но пък в крайна сметка, ако Маса бе състояние да се откъсне от Алонсо, това съобщение нямаше да му бъде пратено. А състезанието щеше да приключи със сълзи, ако не си бяха сменили позициите, защото Алонсо щеше да пробва нещо, сигурни сме в това. Това е светът, в който живеем, съжалявам. Всичко за отбора.

За Мартин Брандъл нарежданията от пита са по-скоро нещо нормално, тъй като неговата кариера премина в много по-различно време от настоящето, в което корпоративната политика и правилният имидж пред обществото са най-важното нещо.

– Сещам се за две неща. Първото е, че Маса е на 31 точки зад Алонсо (преди Гран при на Германия – б.р.), но заедно с тази надпревара до края на сезона има 225 за печелене. Другото е лек полъх от Австрия през 2002 г. Какво бихме направили ние, ако управляваме Ферари? Онова, което не знаем, е какво пише в договорите. Ако аз бях в мениджмънта на Ферари, мисля, че щях да направя съвършено същото нещо. В Австрия през 2002 г. не им беше нужно да го правят – Михаел Шумахер бе светлинни години напред в шампионата – но сега имаше необходимост. Имаха някои наистина трудни стартове и трябва да върнат Алонсо обратно в битката за шампионата – категоричен бе Брандъл.