Шефът на Ферари Матия Биното постави под въпрос разпределението на двигателите през сезон 2022. В момента всеки пилоти има право да използва три двигателя в своя автомобил, преди да бъде санкциониран. Също така може да употребява известен брой компоненти в задвижващата система.
През последните сезони състезателите имат право на три двигателя с вътрешно горене, турбокомпресора, както и компонентите MGU-H и MGU-K. Освен това могат да използват два броя контролна електроника и батерии.
По време на последния състезателен уикенд в Италия редица пилоти бяха превишили лимита на изпилваните компоненти в задвижващите си системи. Поради това те получиха наказания и трябваше да потеглят по-назад в надпреварата. По този начин стартовата решетка бе доста разбъркана в сравнение с резултатите в квалификацията.
Абсурдният безпорядък обърка както феновете на спорта, така и стюардите на ФИА. След края на квалификационната сесия бяха необходими няколко часа, за да могат да бъде публикувана истинската стартова решетка.
Според Биното, F1 трябва да опрости правилата за наказание на двигателите не само за феновете, но и в полза на отборите. В допълнение, шефът на Ферари би поискал увеличаване на броя на силовите агрегати, които да се използват без получаване на санкции.
„Причината за толкова дългото оформяне на решетката бе различното тълкуване на наказанията. В момента правилникът е доста неясен. Това се отнася както в прилагането на правилата, така и в количеството санкции, които се изтърпяват“, каза Биното.
„Това е нещо, което трябва да решим със сигурност за в бъдеще. Смята, че е неправилен начинът, по който определяме позицията на стартовата решетка въз основа на наказанията. Освен това броят на всички санкции е твърде голям.“
„[Според мен] за феновете е трудно да видят автомобил на полпозишън, който не стартира отпред, защото е получил наказания на стартовата решетка. Може би три двигателя за цял сезон са твърде недостатъчни, тъй като състезанията стават все повече и повече. Може би трябва да преосмислим това ограничение в близко бъдеще“, добави шефът на Ферари.
This car has our ❤️#essereFerrari 🔴 @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/XpGxwachJs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 18, 2022
Директорът на Астън Мартин Майк Крак подкрепи мнението на своя колега от Скудерия Ферари.
„Мисля, че системата е сложна за разбиране от зрителите“, каза Крак.
„Аз също не я разбирам толкова добре. След края на повечето квалификации нямам представя къде ще бъдат нашите автомобили. Според мен е по-интересно за феновете не стартират от мястото, на което са се класирали в квалификационната сесия.“
„Искам да разбера дали трябва ли да е толкова сложно? Мисля, че има начини, които да ни позволят да го опростим.“
Същевременно Тото Волф не подкрепя подобна идея, макар да признава, че правилата за смяна на елементите на двигателите трябва да бъдат опростени.
„Имаме наказания на стартовата решетка, защото не искаме да имаме квалификационни двигатели и да разполагаме с мотор за всяко състезание“, каза Волф.
„Имаше предложения, че ще накараме отборите да имат наказателни точки в шампионата. Това няма да реши проблема, защото все още ще хвърляме двигатели за пилота, който може да спечели шампионата.“
„Смятам, че трябва да ги подредим [правилата за наказания за двигатели]. Може би ще можем да го направим единодушно за следващата година, което има смисъл. Логично е всички ние заедно да сведем глави и да си кажем: „Как можем да изчистим това, за да избегнем по-голямо объркване?“, допълни Тото Волф.
Satisfying. 😌 pic.twitter.com/eRkJmwpbQG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 18, 2022