Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Във Ферари искат до края на сезона да намерят решение на проблемите...

Във Ферари искат до края на сезона да намерят решение на проблемите си при питстопове

Ферари, пит, питстоп, бокс, Карлос Сайнц, механици
снимка: Ферари

Екипът на Ферари иска да намери решение на проблемите си при спиранията в бокса, които се случиха неколкократно през последните състезания от световния шампионат на Формула 1. Диего Йоверно, който отговаря за работата на колите в Скудерията, обясни преди Гран при на Мексико както значението на боксовете, така и какви бяха грижите на отбора.

„Питстоповете са много важен момент от състезанията. От значение е да преминават безпроблемно, защото са ключови за взимането на стратегически решения. Специалистът трябва да разполага с информацията колко време се губи за смяната на гумите, защото от това зависи борбата със съперниците и успехът на една или друга стратегия. Разбира се, важно е не само смяната да премине без проблеми, но да е и бърза. Всички екипи се стремят към това.“

„Скоростта при смяна на гумите може да се придобие посредством тренировки. Това е основният ни метод за подготовка. Не само във Ферари, а навсякъде. В базите има отделно помещение, където екипът се упражнява на специални машини. На механиците е нужна и физическа подготовка. Затова те имат конкретно разработена програма, която изпълняват във фитнес салона. По време на уикендите, когато има стартове, се провеждат най-реалистичните тренировки – най-близки до реални състезателни условия с истински коли, а пилотът може и да е зад волана.“

„Сезон 2020 премина много зле за Ферари по отношение на спиранията в бокса. Ето защо отборът се труди упорито през миналата зима, за да отстрани проблемите. В началото на сезона бяхме доволни от свършеното. След лятната ваканция обаче отново се появиха грижи, свързани с новата техническа директива.“

„В самите указания няма нищо лошо – тяхната цел е да направят спиранията в бокса по-безопасни за механиците. Затова процедурата бе забавена посредством нови датчици и контролни системи. Понякога обаче се оказва, че сигналът от сензора не е стигнал до централното управление. Точно това се случи при нас в предишни състезания. Колата е готова, но системата не я пуска на пистата. Целта ни е до края на сезона да намерим решение на този проблем. Освен това работим с пилотите. Стараем се те да спират плавно и стабилно на точно определеното за целта място, за да облекчат работата на механиците“, обясни Йоверно.

Повече подробности за това до какви промени в работата на отборите доведе изменената техническа директива за спиранията в бокса може да намерите в новия брой на ClubS1 (251).