Екипът на Ферари иска да намери решение на проблемите си при спиранията в бокса, които се случиха неколкократно през последните състезания от световния шампионат на Формула 1. Диего Йоверно, който отговаря за работата на колите в Скудерията, обясни преди Гран при на Мексико както значението на боксовете, така и какви бяха грижите на отбора.
„Питстоповете са много важен момент от състезанията. От значение е да преминават безпроблемно, защото са ключови за взимането на стратегически решения. Специалистът трябва да разполага с информацията колко време се губи за смяната на гумите, защото от това зависи борбата със съперниците и успехът на една или друга стратегия. Разбира се, важно е не само смяната да премине без проблеми, но да е и бърза. Всички екипи се стремят към това.“
Cycling to Mexico @CarlosSainz55? 🚲
We’d come with you but a plane is a little comfier 😜#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/1tSGhlWY1k
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 3, 2021
„Скоростта при смяна на гумите може да се придобие посредством тренировки. Това е основният ни метод за подготовка. Не само във Ферари, а навсякъде. В базите има отделно помещение, където екипът се упражнява на специални машини. На механиците е нужна и физическа подготовка. Затова те имат конкретно разработена програма, която изпълняват във фитнес салона. По време на уикендите, когато има стартове, се провеждат най-реалистичните тренировки – най-близки до реални състезателни условия с истински коли, а пилотът може и да е зад волана.“
„Сезон 2020 премина много зле за Ферари по отношение на спиранията в бокса. Ето защо отборът се труди упорито през миналата зима, за да отстрани проблемите. В началото на сезона бяхме доволни от свършеното. След лятната ваканция обаче отново се появиха грижи, свързани с новата техническа директива.“
„В самите указания няма нищо лошо – тяхната цел е да направят спиранията в бокса по-безопасни за механиците. Затова процедурата бе забавена посредством нови датчици и контролни системи. Понякога обаче се оказва, че сигналът от сензора не е стигнал до централното управление. Точно това се случи при нас в предишни състезания. Колата е готова, но системата не я пуска на пистата. Целта ни е до края на сезона да намерим решение на този проблем. Освен това работим с пилотите. Стараем се те да спират плавно и стабилно на точно определеното за целта място, за да облекчат работата на механиците“, обясни Йоверно.
Повече подробности за това до какви промени в работата на отборите доведе изменената техническа директива за спиранията в бокса може да намерите в новия брой на ClubS1 (251).
#MexicoGP, here we go! 🇲🇽#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/jWxkItS2K3
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) November 3, 2021