Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари: Решението за сейфти кара накрая се забави твърде много. Имахме секунда...

Ферари: Решението за сейфти кара накрая се забави твърде много. Имахме секунда за реакция

4005
0
Карлос Сайнц, Ферари
снимка: Ферари

В екипа на Ферари останаха недоволни от решението на рейс контрола да изкара кола за сигурност на пистата към края на Гран при на Канада. Това бе сторено вследствие инцидент на Юки Цунода. Пилотът на Алфа Таури се удари в бариера след излитане от пистата. Инцидентите до този момент бяха покривани от виртуален сейфти кар, но в този случай рейс директорът Едуардо Фрейташ реши на пистата да излезе реалната кола за сигурност.

До момента, в който сейфти карът се появи на трасето Карлос Сайнц за малко не подмина входа на питлейна. След финала шефът на Ферари Матия Биното заяви, че решението е отнело твърде дълго време.

„Според мен твърде дълго време отне, за да се вземе решение за сейфти кара. В онзи момент Карлос водеше в състезанието и беше в края на правата, излизайки към последния завой. Отборът реагира изключително добре, както и пилотът при влизането в пита. Мисля, че имахме само секунда, за да вземем решение и реагирахме за секунда.“

„Без тези добри реакции щеше да е много трудно и ужасна ситуация за Карлос. И още веднъж – мисля, че са ни необходими, по-бързи решения. На мен времето, което бе необходимо в този случай, ми изглеждаше твърде дълго. По принцип разглеждахме ситуацията внимателно – дали да останем на пистата или да спрем в бокса. Трябваше да се защитим и от Люис [Хамилтън], който бе с по-нови гуми и вървеше много бързо зад нас. Много е трудно да се предвиди как щеше да завърши състезанието без последния сейфти кар.“

Биното отбеляза, че Ферари са работили през уикенда в Канада с идеята за ограничаване на щетите

„Знаехме какво ще е положението заради отиването на едната ни кола в дъното на стартовата решетка. В крайна сметка намалихме разликата в конструкторския шампионат в състезание, което демонстрира, че в настоящата Формула 1 проблеми с издръжливостта може да има всеки тим. Ние се оказахме с определени грижи и се трудим упорито в Маранело, за да ги отстраним. Шарл [Льоклер] даде най-доброто от себе си – от дъното на грида той навакса 14 позиции и завърши пети. Карлос направи страхотно състезание и демонстрира колко голяма е увереността му в колата. Той придобива допълнителна вяра в колата, кара все по-бързо и по-бързо. Това е прекрасно да се види, особено като се има предвид, че имаше същата скорост, ако не и по-добра от тази на Макс [Верстапен]“, обясни още шефът на Скудерията.