Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари ще е с 30 к.с. повече за сезон 2023, Мерцедес –...

Ферари ще е с 30 к.с. повече за сезон 2023, Мерцедес – с 16, а Хонда – с 10

6411
0
Ферари
снимка: Спас Генев

Ферари ще увеличи мощността на задвижващата си система с 30 к.с. за сезон 2023. Увеличение ще има и при агрегатите на Ред Бул – Хонда и Мерцедес – съответно 10 и 16 к.с. Информацията е на италианския вестник Гадзета дело спорт.

Задвижващите системи във Формула 1 по принцип са замразени, но по тях все пак може да се работи. Бруно Фамен, който оглавява базата на Рено във Вири-Шатийон, обясни пред the-race.com каква е ситуацията.

„Представянето на двигателя не може да се подобри. Целта ни е да постигнем прогрес с това на колата и според правилата имаме право да работим по асемблирането. Можем да променим разположението на нещо, за да позволим на колегите си в Енстън да подобрят аеродинамиката.“

„Съсредоточени сме върху управлението на енергията, макар че и тук сме много ограничени. Вече ще имаме право само на един ъпдейт на софтуера годишно. Така че в крайна сметка не става дума за директно подобрение на представянето, а повече за управляемост, интеграция, напредък в аеродинамиката“, сподели Фамен.

Основна област, в която все пак може да се работи обаче, е издръжливостта. Ферари в частност имаше сериозни проблеми със задвижващите си системи по този показател през сезон 2022 и се принуди да намали режимите. Качването на мощността ще дойде именно от разгръщане пълния капацитет на двигателите. През миналата година обаче всички производители на задвижващи системи – Скудерията, Рено, Мерцедес и Хонда – са имали многобройни молби към ФИА за работа точно по издръжливостта. Информация за това се подава към всички отбори. Според Фамен от ФИА едва ли ще допуснат толкова промени през 2023 г. дори по отношение на издръжливостта.

„Какво е реален проблем с издръжливостта? Ако е нещо с водната помпа, както се случи при нас през 2022-ра, то от подобрение на този компонент нищо не може да се спечели. Ако обаче искаш да промениш материала на буталните пръстени, там може да има влияние върху представянето. Къде е лимитът? Не е нещо с очевидна граница.“

„ФИА се отнасяше доста толерантно през миналата година. Имаше 30, 40, 50, 70 молби (за промени) от различните производители. Всички имаха някаква проблеми. Очаквам ФИА да е по-строга в бъдеще“, допълни Фамен

Според информацията на Гадзета дело спорт именно оправянето на проблема с издръжливостта ще е основната причина за тези допълнителни 30 к.с. при Ферари. В Мерцедес работили основно върху намаляване на вътрешното механично триене между елементите. За Хонда се твърди, че направени във връзка с издръжливостта промени са се оказали с много добър ефект върху цялостното представяне.

От Алпин се съмнявали, че всички постигнати подобрения са свързани с работа по издръжливостта на задвижващите системи. Причината била, че техните промени не довели до някакъв напредък по отношение на агрегата.

Междувременно в италиански медии се появи информация, че от Ферари са се съгласили да приемат Ред Бул Пауъртрейнс като нов производител на задвижващи системи от 2026 г.

В Маранело бяха готови да наложат вето и протакаха официалното си присъединяване към производителите на F1 агрегати, съгласни с промените в правилата. Причината бе компанията от Милтън Кийнс и взаимодействието ѝ с Хонда.

„Все едно Алфа Ромео да купи интелектуалните права на настоящата ни задвижваща система и впоследствие да се възползва от предимствата за нови производители, които се простират в рамките на три сезона от присъединяването им към спорта. И после ние можем да си купим двигател от Алфа Ромео, на който да сложим емблемата на Ферари. Духът на правилата обаче не е този. Нов производител е производител като Ауди или Порше – без опит от настоящите мотори“, бе коментарът на анонимен източник от Ферари.

Така се стигна дотам, че представители на тима от Маранело не бяха допуснати до среща на производителите на задвижващи системи в средата на декември миналата година. Сега се твърди, че от Ферари са постигнали предварително споразумение с ФИА и една от точките в него била, че Ред Бул Пауъртрейнс ще се регистрира като нов производител. Сега вече се повдига и въпросът срещу какво точно екипът на Ферари е приел този статут на компанията от Милтън Кийнс.