Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари за проблема със спирачките: Адаптирахме скоростта, за да е безопасно. Накрая...

Ферари за проблема със спирачките: Адаптирахме скоростта, за да е безопасно. Накрая Люис бе с 30 сек по-бавен

4903
0
Люис Хамилтън, Ферари F1
снимка: Майкъл Потс

Пилотите на Ферари Люис Хамилтън и Шарл Льоклер имаха проблеми със спирачките по време на Гран при на Сингапур, които шефът на екипа Фредерик Васьор коментира след финала. При седемкратния световен шампион накрая се видя дори искра и се наложи да намали сериозно темпото. И към двамата почти през цялата дистанция бяха подавани инструкции относно управлението. Льоклер на два пъти получи съобщение, че е свободен да натиска колкото иска. Това обаче не продължи дълго и скоро рейс инженерът му Брайън Бози му казваше по радиото да се върне към по-ниското темпо.

„От втора-трета обиколка пилотите трябваше да карат по инерция (т.нар. lift and coast или LiCo – техника, която включва отпускане педала на газта преди спиране, за да се пести гориво или да се охлаждат хибридната система, спирачките и гумите; това е проблем на SF-25, разгледан подробно в материал за грижите на Ферари в брой 286 на списание ClubS1). Това продължи през по-голямата част от състезанието. Не е лесно да се кара по този начин и да се напасва точката на спиране. Очевидно е, че в обиколките, в които можеше да натисне, темпото на Люис бе прилично. Не може обаче да правим 95% от състезанието почти на задна“, обясни Васьор.

„Всички сме наясно, че положението за спирачките е критично, когато си в средата на колоната. Добре е, че в крайна сметка не се стигна до отпадане, но ситуацията не бе очаквана. Адаптирахме скоростта така, че да е безопасна. В последната обиколка Люис беше с 30 секунди по-бавен. Така че, да, по отношение на безопасността нямаше проблем“, допълни ръководителят на Ферари в Гран при

Самият Хамилтън отбеляза, че накрая спирачките така и не работеха както трябва.

„Накрая настигах [Андреа] Кими [Антонели], когато спирачките отказаха. Видяхте искрите отпред вляво, след което намалих, за да ги охладя. След като температурата им падна, стана малко по-добре, но така и не заработиха съвсем добре до края“, обясни Хамилтън.

Седемкратният световен шампион намали разликата спрямо Антонели от 23 на 1,6 сек в рамките на 11 обиколки към края на Гран при на Сингапур. От Ферари размениха колите си на пистата – Льоклер пропусна съотборника си да гони Мерцедес-а. Три тура преди карирания флаг се появи проблемът със спирачките. Льоклер си върна позицията. Следващата кола бе Фернандо Алонсо, който бе на 45 секунди назад и настигна Ферари-то. Люис удържа бившия си съотборник, изразил огромно недоволство от излизането му от пистата. Впоследствие Хамилтън бе наказан заради това и все пак отиде зад Алонсо.