Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари вече подкрепя замразяване на двигателите; Хорнер: Отговорната позиция е разходите да...

Ферари вече подкрепя замразяване на двигателите; Хорнер: Отговорната позиция е разходите да са под контрол

990
0
Матия Биното
Матия Биното; снимка: Ферари

Тимът на Ферари подкрепя замразяване на задвижващите системи във Формула 1, заяви шефът на отбора Матия Биното. Идеята е на Ред Бул, които търсят решение за екипа от Милтън Кийнс и Алфа Таури след напускането на Хонда в края на 2021 г.

„Досега твърдяхме, че вече има правила, при които може да се намери решение за Ред Бул. Те биха могли да получават агрегати от други производители, в това няма съмнение. Разбираме и намерението им да запазят двигателя си Хонда в бъдеще. През последните дни имахме срещи с F1 и ФИА. Във Ферари разбираме ситуацията и подкрепяме опитите за намиране на решение за сезон, година, със замразяване на двигателите.“

„Смятам, че не за първи път Ферари действа отговорно в това отношение. Затова ще подкрепим замразяване. Въпросът е да решим какво възнамеряваме да правим“, обясни Биното

Той допълни, че е обсъждан въпросът дали да има някакъв метод за сближаване на представянето ако някой производител изостава драстично от останалите.

„В противен случай е замразяване за три години на съответното представяне на отделните производители“, уточни той. „Не говоря за изравняване. Наричам го сближаване и е само начин да се помогне в случай на сериозно изоставане. Изобщо не смятам, че трябва да се достига нивото на най-добрия агрегат. Просто да се позволи наваксване и намаляване на разликите.“

Според шефа на Ферари във Формула 1 правилата за нови двигатели в спорта трябва да са ясни до средата на следващата година. Той посочи, че цената на моторите задължително трябва да се има предвид.

„Според мен задвижващата система трябва да струва 50% или по-малко спрямо това, което харчим сега“, каза Биното.

Ръководителят на Ред Бул Кристиан Хорнер приветства позицията на Ферари и призова Мерцедес и Рено да подкрепя и замразяването, и идеята за сближаване представянето на агрегатите.

„Мисля, че всички големи лидери в автомобилната индустрия – шефовете на автомобилните производители – осъзнават, че инвестирането и развитието на настоящите задвижващи системи не е рационално при положение, че ще има нови технологии за 2025 или 2026 г. Според мен е нелогично Рено да не са съгласни с нас. Отговорната позиция е разходите да се поставят под контрол преди да се започне създаването на нови двигатели, тоест моторите да се замразят. Въпросът с парите е изключително сериозен. Загубихме един производител, не искаме и още да си тръгнат. Освен това тези задвижващи системи са в спорта от шест сезона, време е да се предприеме нещо“, заяви Хорнер.

Изпълнителният директор на Рено F1 Марчин Будковски не пропусна да спомене, че по-рано тази година френският производител е искал замразяване на агрегатите от 2022 г., което от Ред Бул са блокирали

Президентът на ФИА Жан Тод обясни след срещата в Портимао, Португалия, че през май тимът от Милтън Кийнс е заявил пред федерацията, че спиране на развитието не трябва да има.

„Интересно как Ред Бул настоява за замразяване… Ние не се противопоставяме при определени времеви срокове. Дали средата или края на 2022 г. е въпрос на дискусии. Но спиране на работата от 2021-ва е невъзможно, твърде късно е за това. Инвестирали сме време и усилия в нова спецификация на двигателя си. Ще се радваме да намерим компромис и да вземем правилните мерки, стига да са разумни“, добави Будковски.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.