Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Ние никого не изнудваме, а посочваме фактите

Марко: Ние никого не изнудваме, а посочваме фактите

2633
0
Ред Бул, бокс, гараж, пит
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул заплаши да се оттегли от Формула 1 заедно с по-малкия тим на Дитрих Матешиц Алфа Таури, ако не бъде взето решение за замразяване на задвижващите системи в края на следващия сезон. Доставчикът на агрегати на двата отбора Хонда се оттегля тогава от спорта. В Милтън Кийнс предпочитат да вземат последния мотор на японския производител и да го използват. Нямат обаче възможност да го развиват, а само да го поддържат. При това положение Хелмут Марко недвусмислено заяви, че Ред Бул и Алфа Таури ще си тръгнат от F1 ако желанието им не бъде изпълнено.

Предложението бе представено на срещата на F1 комисията в началото на тази седмица. Президентът на ФИА Жан Тод е поискал да чуе всички идеи, но бе категоричен, че няма да позволи да бъде изнудван. Освен това посочи, че преди броени месеци от Ред Бул са искали от федерацията при никакви обстоятелства да не спира развитието на моторите. Марко каза пред Ауто Мотор унд Шпорт, че поведението на екипа не било шантаж, а просто излагане на фактите.

„Ние никого не изнудваме, а посочваме фактите“, заяви Марко. „Не можем да реализираме проекта самостоятелно да използваме двигатели Хонда ако задвижващите системи не бъдат замразени.“

„Тези агрегати са невероятно сложни и по-нататъшното им развитие без технологичен център като този на Хонда в Сакура е невъзможно. Разходите също ще непосилни за нас“, повтори австриецът за пореден път.

Той посочи, че споразумение за доставка на задвижващи системи с Ферари или Рено не било толкова просто, както се струвало на хората отстрани.

„Можете ли да си представите какво би се случило, ако изпреварим заводския тим на Ферари, ако имаме двигател на Скудерията в колите си? В Рено смятат, че с нов мотор и господин [Фернандо] Алонсо през 2022-ра ще спечелят всичко. Регламентът изисква еднакви агрегати за заводските и клиентските отбори, но винаги има възможност да се доставят различни системи. Ако не се договорим, то излизането от шампионата също е вариант. Просто представихме възможностите.“

Той допълни, че ако се постигне съгласие за спиране развитието на агрегатите, то Ред Бул ще наеме всички хора от британския клон на технологичния център на Хонда. Това са 140 души, работещи в европейската централа в Милтън Кийнс. Освен това екипът щял да купи изпитателни стендове от Хонда и от австрийската компания AVL. Марко сподели и какви трябва да са бъдещите агрегати за Формула 1.

„Нужен ни е опростен двигател, какъвто всеки да може да конструира. Много неща трябва да се уточнят, но основното е звукът да е добър. В крайна сметка сме длъжни да направим добро шоу. Но ние не сме компания, която специализира в иновативни разработки. Системата DAS на Мерцедес е толкова непригодна за серийното производство, колкото и задвижващите ни системи. Всичко това е излишно сложно и прекалено скъпо. Нужно е бързо да се вземе решение. Иначе кой ще одобри участие във Формула 1, ако няма ясен регламент?“