Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 За Фетел парите не са най-важни, Люис също с оферта за по-ниска...

За Фетел парите не са най-важни, Люис също с оферта за по-ниска заплата

2780
0
Люис Хамилтън, Себастиан Фетел
снимка: Спас Генев

Евентуалното подновяване или не на договора на Себастиан Фетел със Скудерия Ферари остава една от най-коментираните теми в мъртвото време без състезания и затворени заводи. Италианските медии не спират да обсъждат информацията, че на четирикратния световен шампион наистина е предложено да остане за една година, но при много по-ниско заплащане от досегашните 40 млн. долара. Съотборникът му Шарл Льоклер подписа за около $10 млн. на година.

Според британския Дейли Мейл пък Даймлер също са предложили нов контракт на Люис Хамилтън срещу значително по-малко заплащане от сегашните около 50 млн. евро.

В настоящата ситуация подобно желание е обяснимо.

Твърди се обаче, че офертата към Фетел е била поставена на масата още от февруари

Точно в тази връзка и известният коментатор Sky Italy Роберто Чинчеро разговаря с германеца.

„Зависи какво е важно за вас, какво ви движи напред. Ако парите са това, което ви мотивира, бихте могли да стигнете много далеч, да се чувствате много успешни”, обясни Себастиан. „Има много спортисти, бизнесмени, които процъфтяват с повече средства. Но аз мисля, че въпросът е дали това е най-важно за всички. Това не важи само за Формула 1.”

Парите в Гран при в немалка степен са изражение на стойността на един пилот на F1 пазара, на неговите качества. Фетел е пределно наясно с този факт. Той обаче е и с много трезва преценка.

„Очевидно е, че във Формула 1 има доста пари, а те развалят хората. Това в повечето случаи е вярно”, казва още Фетел, който съвсем не произхожда от богато семейство

„За мен най-важното е да се чувствам щастлив, това е ключът.”

Шесткратният световен шампион Люис Хамилтън също бил склонен да приеме по-ниско възнаграждение, но с по-малко допълнителни ангажименти. Карлос Сайнц и Ландо Норис вече се договориха с Макларън. Тимът от Уокинг намали заплатите на пилотите и висшия си мениджмънт и започва да изпраща хора в отпуск. Целта е намаляване на разходите по време на кризата, предизвикана от разпространението на коронавируса.