ФИА издаде техническа директива, чиято цел е да намали подскачането на болидите от Формула 1. Това се случва след редица оплаквания на пилоти от феномена, заради който има сериозни физически последствия. Сред коментиралите ситуацията бяха състезателите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, Валтери Ботас от Алфа Ромео, Естебан Окон (Алпин), Пиер Гасли (Алфа Таури). Отделните отбори са засегнати в различна степен от тресенето на колите.
От ФИА възнамеряват също така да проведат допълнителни дискусии с екипите. Целта е да се обсъди как може болидите да бъдат промени отново за намаляване на подскачането.
Изявлението на ФИА:
„След осмия кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1 феноменът на аеродинамични трептения („подскачане“) на новото поколение F1 болиди и ефектът от това по време и след състезанието върху физическото състояние на пилотите отново бяха очевидни. ФИА като управляващата организация на спорта реши, че в интерес на безопасността е необходимо да се намеси и да изиска от отборите да направят необходимите промени, за да намалят или елиминират феномена.“
„Издадена е техническа директива с насоки към тимовете относно мерките, които ФИА възнамерява да предприеме във връзка с проблема. Те включват:
- По-близка проверка на планките и подовете – като конструкция и наблюдавано износване.
- Определяне на стойност, въз основа на вертикалното ускорение на колата, която ще даде количествена граница за приемливо ниво на вертикални трептения. Точната математическа формула все още се анализира от ФИА. Отборите от Формула 1 са поканени да участват и допринасят в този процес.“
„В добавка към тези краткосрочни мерки ФИА ще проведе техническа среща с отборите, за да се определят мерки, които да намалят склонността на автомобилите към феномена в средносрочен план.“
„ФИА реши да се намеси след консултации с лекари в интерес на безопасността на пилотите. В спорт, в който състезателите постоянно карат със скорости, надхвърлящи 300 км/ч, се смята, че цялата концентрация на пилота трябва да е върху непосредствената задача.“
„Прекалената умора или болка, изпитвани от един състезател, могат да имат значителни последствия, водещи до загуба на концентрация. В допълнение ФИА има притеснения относно непосредственото физическо влияние върху здравето на пилотите. Много от тях съобщиха за болки в гърба след последните надпревари.“
FIA takes steps to reduce porpoising in the interests of safetyhttps://t.co/XTs7zC4oKx
— FIA (@fia) June 16, 2022