ФИА обясни причините за появата на кола за сигурност зад автомобила на Ландо Норис. Пилотът на Макларън беше подпомогнат от забавянето на колоната зад него и в крайна сметка спечели Гран при на Маями.
В края на миналата седмица се проведе третото издание на Гран при на Маями. В него Макс Верстапен водеше битка с Норис, както и с пилотите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Льоклер
В средата на състезанието имаше инцидент между Кевин Магнусен (Хаас) и Логан Сарджънт (Уилямс). В резултат на това американецът се заби в огражденията около завои 1-2. Това предизвика появата на кола за сигурност, която да забави колоната и да позволи на маршалите да отстранят болида на Сарджънт.
Колата за сигурност се появи във възможно най-перфектния момент за Норис. Британецът успя да направи „безплатно“ спиране в бокса и да се върне на върха. В същото време автомобилите около вече бяха спрели веднъж.
Норис имаше значителна разлика спрямо Верстапен след излизането си от бокса, която продължи да нараства. Състезателят на Макларън караше с по-бързо темпо, докато нидерландецът беше зад колата на сигурността и се движеше доста бавно.
Цялата тази ситуация помогна на Норис, който имаше по-свежи гуми от своите съперници. Младият британец спечели Гран при на Маями и най-накрая се качи на най-високото стъпало на подиума. Това беше и първи успех за Макларън от Гран при на Италия 2021.
Вчера ФИА коментира ситуацията с колата на сигурността по време на старта в Маями. Федерацията призна, че сейфти карът се е появил на трасето по-късно от очакваното.
„Изпращането на колата за сигурност дойде твърде късно, така че тя се се размина с [Ландо] Норис с около 20 метра“, заявиха от ФИА пред RacingNews365.
„В този момент рейс контролът реши да направи бавна обиколка, за да събере всички автомобили и да позволи на маршалите да започнат възстановяването на автомобила. Това нямаше да е възможно, ако бяха пуснали всички автомобили да преминат директно пред SC [колата за сигурност]. Затова те изчакаха, докато всички автомобили се съберат заедно, преди да им позволят да преминат.“
Норис беше най-големият печеливш от тази ситуация. 24-годишният пилот записа първи успех в F1 и прекъсна серията на Верстапен в Маями. Състезателят на Ред Бул се намираше в по-неизгодна позиция заради по-старите си гуми и поражения в пода, които получи след отнасянето на колчето, разположено на шикана преди обратната права. Други печеливши от ситуацията бяха Фернандо Алонсо (Астън Мартин), Юки Цунода (Виза РБ) и Естебан Окон (Алпин). Най-губещи от цялата ситуация пък бяха състезателите на Ферари и Ред Бул.
Pssst… that’s us. 😉☝️#MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/8qNZ9399DK
— McLaren (@McLarenF1) May 7, 2024