Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА обясни причините за появата на кола за сигурност зад Норис

ФИА обясни причините за появата на кола за сигурност зад Норис

4780
0
Ландо Норис
Ландо Норис, снимка Макларън

ФИА обясни причините за появата на кола за сигурност зад автомобила на Ландо Норис. Пилотът на Макларън беше подпомогнат от забавянето на колоната зад него и в крайна сметка спечели Гран при на Маями.

В края на миналата седмица се проведе третото издание на Гран при на Маями. В него Макс Верстапен водеше битка с Норис, както и с пилотите на Ферари Карлос Сайнц и Шарл Льоклер

В средата на състезанието имаше инцидент между Кевин Магнусен (Хаас) и Логан Сарджънт (Уилямс). В резултат на това американецът се заби в огражденията около завои 1-2. Това предизвика появата на кола за сигурност, която да забави колоната и да позволи на маршалите да отстранят болида на Сарджънт.

Колата за сигурност се появи във възможно най-перфектния момент за Норис. Британецът успя да направи „безплатно“ спиране в бокса и да се върне на върха. В същото време автомобилите около вече бяха спрели веднъж.

Норис имаше значителна разлика спрямо Верстапен след излизането си от бокса, която продължи да нараства. Състезателят на Макларън караше с по-бързо темпо, докато нидерландецът беше зад колата на сигурността и се движеше доста бавно.

Цялата тази ситуация помогна на Норис, който имаше по-свежи гуми от своите съперници. Младият британец спечели Гран при на Маями и най-накрая се качи на най-високото стъпало на подиума. Това беше и първи успех за Макларън от Гран при на Италия 2021.

Вчера ФИА коментира ситуацията с колата на сигурността по време на старта в Маями. Федерацията призна, че сейфти карът се е появил на трасето по-късно от очакваното.

„Изпращането на колата за сигурност дойде твърде късно, така че тя се се размина с [Ландо] Норис с около 20 метра“, заявиха от ФИА пред RacingNews365.

„В този момент рейс контролът реши да направи бавна обиколка, за да събере всички автомобили и да позволи на маршалите да започнат възстановяването на автомобила. Това нямаше да е възможно, ако бяха пуснали всички автомобили да преминат директно пред SC [колата за сигурност]. Затова те изчакаха, докато всички автомобили се съберат заедно, преди да им позволят да преминат.“

Норис беше най-големият печеливш от тази ситуация. 24-годишният пилот записа първи успех в F1 и прекъсна серията на Верстапен в Маями. Състезателят на Ред Бул се намираше в по-неизгодна позиция заради по-старите си гуми и поражения в пода, които получи след отнасянето на колчето, разположено на шикана преди обратната права. Други печеливши от ситуацията бяха Фернандо Алонсо (Астън Мартин), Юки Цунода (Виза РБ) и Естебан Окон (Алпин). Най-губещи от цялата ситуация пък бяха състезателите на Ферари и Ред Бул.