Начало Избрани ФИА промени DRS зоните на пет писти от F1

ФИА промени DRS зоните на пет писти от F1

1004
0
DRS зона
DRS зона, снимка Пирели

ФИА промени DRS зоните на пет писти от F1. Ръководният орган обяви, че измененията имат за цел да подобрят зрелището по време на състезанията през сезон 2023.

Миналата година F1 за първи път използва на новото поколение автомобили с граунд ефект. След края на сезон 2022 беше установено, че на някои писти изпреварванията с DRS са били твърде лесни, а на други прекалено трудни заради късите DRS зони

В началото на годината ФИА направи подробен преглед на данните за изпреварвания от сезон 2022. Сега федерацията обяви, ще бъдат направени промени в DRS зоните на пистите в Австралия, Азербайджан, Маями, Бахрейн и Саудитска Арабия. Така трябва да се постигне по-добър баланс и да се подобри екшъна по време на състезанията.

За момента не е потвърдено какви точно промени ще бъдат направени на всяка писта. Единствено се знае, че Албърт парк ще има и четвърта DRS зона, която трябва да помогне за увеличаване на изпреварванията. Миналата година F1 планира да използва системата DRS в новата права между осми и девети завой, преди да се откаже от намеренията си заради опасения, свързани с безопасността.

ФИА също така потвърди, че трасетата в Баку и Маями ще бъдат преасфалтирани. Проблемът с настилката в Азербайжан бе повдигнат най-вече от Мерцедес. Екипът от Бракли се оплака, че Люис Хамилтън и Джордж Ръсел са се оплаквали от ужасни болки в гърба заради голямото подскачане на W13, причинено от бабуните по уличното трасе. Същевременно продължават да се извършват промени в някои завои на пистата в Джеда. Те целят подобряване на видимостта и безопасността на състезателите от F1 и F2.

По време на вчерашната среща на Комисията за F1 в Лондон  бяха обсъдени редица въпроси. На нея бе решено, че отсега нататък ще има облекчаване на правилата по отношение на радиосъобщенията, които могат да се изпращат между пилотите и отборите.

Промени ще бъдат направени и в организацията на закритите паркове по време на уикендите със спринтови състезания.  Отборите ще имат по-голяма свобода да сменят части, които се повреждат по-често. Също така отборите ще използват в по-голяма степен самодекларираните формуляри като средство за по-добър самоконтрол пред ФИА

Подобрена е и формулировката на разпоредбите относно разпределението на точките за съкратени състезания, която предизвика спорове по време на последния старт в Япония. Според ФИА, промените ще гарантират, че пълните точки ще се присъждат само за състезания, които изминават почти цялата състезателна дистанция. В същото време намалените точки ще се разпределят ако състезанията са съкратени. Другият случай е ако не може да се измине пълната си дистанция поради различни прекъсвания.