Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА разследва удара на Джовинаци, Маси обсъдил миналогодишната квалификация на Монца с...

ФИА разследва удара на Джовинаци, Маси обсъдил миналогодишната квалификация на Монца с екипите

1761
0
Антонио Джовинаци
Антонио Джовинаци; снимка: Алфа Ромео

ФИА е започнала разследване на инцидента на Антонио Джовинаци по време на Гран при на Белгия. Пилотът на Алфа Ромео катастрофира в десетата обиколка от състезанието на Спа-Франкоршамп. Задно дясно колело се откъсна от автомобила му и бе връхлетяно от идващия зад него Джордж Ръсел с Уилямс.

„Не съм 100% сигурен защо колелото се откъсна. Разследването обаче на практика започна веднага – от момента на прибиране на колата“, каза рейс директорът на ФИА Майкъл Маси.

„Имаме записите и отговарящите за техниката и безопасността департаменти разследват станалото. Според мен всеки инцидент е възможност за подобрения по пистите. Не само на Спа, а навсякъде. Безопасността е нещо, което се развива, постоянно се подобрява. Винаги можем да научим нещо и да постигнем прогрес. Ще разгледаме всичко.“

Маси обясни също така, че не е било необходимо да спира състезанието. Отбеляза още, че маршалите на трасето са свършили бързо работата си и са разчистили пистата.

Рейс директорът на ФИА разясни и разследването на Шарл Льоклер за времето му в обиколката след излизане от питлейна на път към стартовата решетка

„Трябва да уточня, че не говорим за загряващия тур, а за този, с който се отива към грида. За тази обиколка има постановено минимално време и за квалификация, и преди старт. Имаше предположение, че Льоклер е бил в нарушение. Стюардите провериха и не откриха проблем. Всъщност той пресече линията, след която се включва хронометърът, но е изпробвал стартова процедура и затова е загубил известно време. Разликата освен това бе малка.“

„В предишни години някои автомобили са се движили прекалено бавно към стартовата решетка в опит да пестят гориво или поради някакви други причини. Това обаче е било доста преди аз да започна да работя във ФИА.“

Бавното придвижване в края на миналогодишната квалификация за Гран при на Италия доведе до куриозен полпозишън за Льоклер. Класиралите се в Q3 пилоти се дебнеха един друг – кой зад кого да застане. Надлъгването доведе дотам, че само Карлос Сайнц и Льоклер влязоха в бърз тур преди карирания флаг. Ситуацията предизвика сериозни дискусии. Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви, че всички пилоти са изглеждали като идиоти и случилото се бе недостойно за Формула 1. Люис Хамилтън заподозря състезателите на Ферари в умишлено забавяне на темпото с цел изтичане на времето. Ситуацията в самата Скудерия се обостри заради плана кой кого трябва да изтегли при вторите серии в Q3.

„Тази тема я обсъдихме още в четвъртък (преди Гран при на Белгия)“, отбеляза Маси. „Целта бе да припомним какво дискутирахме миналата година. Разговорът обаче бе зад закрити врати, така че няма да го коментирам.“

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter