Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 ФИА ще проучи въпроса с подскачането, Гасли: Трябва да направят нещо, за...

ФИА ще проучи въпроса с подскачането, Гасли: Трябва да направят нещо, за да не се окажем с бастуни на по 30

4500
0
Пиер Гасли, Алфа Таури, писта, старт, Формула 1, F1, ФИА
снимка: Ред Бул Контент Пуул

ФИА приема сериозно притесненията на пилотите от Формула 1 относно подскачането на колите и възнамерява да проведе проучване на въпроса. Информацията е на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт. Твърди се, че от федерацията се опитват да разберат мнението на всички състезатели, както и на техническите директори в екипите. Целта на ФИА е да придобие цялостна картина на положението, да се консултира с медицински специалисти и да събере данни и от други автомобилни първенства.

Най-сериозно лобиране за промени идва от Мерцедес

Според Тото Волф само Фернандо Алонсо не е определил подскачането като проблем по време на пилотския брифинг миналия петък. Според немското издание трима състезатели са говорили най-много на събирането и Люис Хамилтън, върху когото е съсредоточено в голяма степен вниманието, не е бил един от тях.

В публикацията се посочва, че въвеждането на задължително отстояние от настилката едва ли ще помогне на Мерцедес. Причината е, че избраната от осемкратните световни шампиони аеродинамична концепция работи само, когато болидът е ниско над асфалта. Затова се предполага, че се търси промяна повече по отношение на амортисьорите и пружините.

Не само пилотите на Мерцедес и Карлос Сайнц обаче посочват, че проблемите от подскачането могат да имат дългосрочен ефект върху състезателите. Пиер Гасли от Алфа Таури заяви, че трябва да се стори нещо, за да не се окажат с бастуни на по 30 години.

„Със сигурност не е добре за здравето. Преди и след всяка сесия физиотерапевтът се занимаваше с мен, просто защото дисковете между прешлените страдат много. Буквално все едно няма окачване. Всичко преминава директно през гръбнака.“

„Отборът ме пита: „Добре, да направим ли компромис с настойките?“, но аз правя компромис със здравето си заради представянето. И винаги ще го правя, защото съм пилот и винаги искам колата ми да е максимално бърза. Но не мисля, че ФИА трябва да ни изправя в ъгъла и да ни заставя да избираме между здравето си и скоростта“, коментира Гасли.

„Това обсъждахме на пилотския брифинг и им обяснихме проблеми. Опитахме да ги помолим да потърсят решения, които да ни спасят от това да се окажем с бастуни на по 30“, каза още пилотът на Алфа Таури.