Начало WRC News ФИА все още не е финализирала новите технически правила в WRC

ФИА все още не е финализирала новите технически правила в WRC

240
0
WRC 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

ФИА все още не е финализирала новите технически правила в WRC. Ръководният орган остава отворен към всички възможности и не изключва преминаване към изцяло електрическо задвижване или премахване на хибридните системи.

Според техническия директор на ФИА Ксавие Местелан Пинон изцяло електрическите, хибридните задвижвания и тези с двигатели с вътрешно горене остават като опции за новите правила в световния рали шампионат, които влизат в сила през 2027 г.

ФИА работи повече от 18 месеца, за да разработи бъдещата посока на развитие на WRC класовете Рали1 и Рали2. Очаква се федерацията представи правилника за 2027 г. на Световния съвет по моторни спортове през декември.

ФИА се надява да създаде набор от правила, които да запазят участието на настоящите марки в WRC и да привлекат нови такива. Знае се, че се още не са взети категорични решения относно правилника за 2027 г. В началото на годината беше публикувано предложение на работната група на ФИА. То предлага сравнително точна рамка за това какво може да бъде бъдещето на класовете Рали1 и Рали2.

Шасито от клас Рали1 е повишило нивото на безопасност и е приспособено към различни форми на моделите автомобили. Планът е то да продължи да се използва и усъвършенства. Обсъждат се плановете за разширяване на конструкцията на шасито. Така тя ще бъде предоставена на частните компании, а не само на производителите.

ФИА работи за намаляване на разходите в WRC. Сред текущите разговори е и изтъкваната по-рано цифра от 400 000 евро за автомобил за автомобил от Рали1. Очаква се автомобилите за този клас да се базират на шосейни модели. Те вероятно ще имат известен спад в производителността и аеродинамиката. Така категорията ще се направи по-достъпна за пилотите с в по-малко опит.

Двигателите с вътрешно горене, хибридните задвижвания и изцяло електрическите остават тема за обсъждане. Също така има и възможност за форма на еквивалентност на технологиите, ако правилата се развият така, че да бъдат отворени за различни технологии

„Можем да смятаме, че всички технологии са подходящи. Важното е да вземем най-доброто решение кое е добро за ралито по отношение на технологиите и кой шампионат е добър за всяка технология“, заяви Пинон пред Аутоспорт.

„Днес сме твърдо убедени, че биогоривата или синтетичните горива са добър бизнес. След това искаме да отворим правилата за електрифициране на двигател. Когато казвам това, той може да бъде хибриден или изцяло електрически. Това отново е нещо, което трябва да финализираме, което е и целта ни.“

„Това ще се основава на едно и също шаси, така че със същото окачване, шасии т.н. Важно автомобилът с ДВГ и електрифицираният автомобил да имат еднакви характеристики. Разбира се, ще трябва да определим еквивалентност на технологиите. Това е нещо, с което можем да се справим добре в други категории.“

„Целта отново е да имаме повече автомобили в категория Рали1. Това на практика означава, че основният автомобил ще бъде с ДВГ.“

„Силно вярваме, че една електрифицирана версия може да има смисъл. Затова сме провели някои дискусии с потенциални нови участници и настоящи производители. Въпреки това е много трудно да се каже какво ще е бъдещето на WRC.“

„Трябва да бъдем непредубедени. Твърде трудно е да се каже дали посоката ще бъде ДВГ и изцяло електрически автомобил или ДВГ и изцяло електрически автомобил плюс хибрид. Търде рано е да се каже.“

„Моето лично мнение е, че пълното електрическо задвижване може да има смисъл при етапи, които са 35 километра. Тогава е лесно да се управлява със същото ниво на производителност като на автомобил с ДВГ и може да има някакво устройство за зареждане в края на всеки етап.“

„Това е нещо, което трябва да решим изцяло с президента на WRC комисията, но и с производителите, промоутърите и Световния съвет за моторни спортове. Това е едно решение“, добави спортният директор на ФИА за WRC.

От 2022 г. насам клас Рали1 на WRC използва хибридно задвижване с 1.6-литрови двигатели с турбокомпресор. Те са съчетани с хибриден комплект Compact Dynamics за управление, който генерира около 500 к.с. в кратки серии.

В същото време раликросът възприе изцяло електрическо задвижване вече няколко години. От друга страна, то все още е в начален стадий на развитие в ралитата.