Себастиен Льоб и Фабиан Луркуин заеха второ място на рали „Сафари“ в Южна Африка. С това отборът на Dacia Sandriders празнува втория си подиум за сезона в Световния рали-рейд шампионат на FIA.
На 24 май в Сън Сити имаше двоен повод за радост, тъй като Насер Ал-Атия и Едуар Буланже спечелиха втората си етапна победа в Световния рали-рейд шампионат на FIA (W2RC). В четвъртък те дадоха и най-бързото време в етап три от надпреварата.
Отборът Dacia Sandriders дебютира през октомври миналата година с два автомобила Sandrider, захранвани с устойчиво гориво. Оттогава той има зад гърба си само три W2RC кръга в пустинята. Екипът беше подложен на изпитание на различни терени – от савана до черен път и планински участъци. Той издържа този тежък тест с отличие, като завърши на второ и десето място в генералното класиране. Така отборът остава в борбата за титлите на W2RC при пилотите, навигаторите и производителите.
След три кръга на W2RC Насер Ал-Атия и Едуар Буланже имат 20 точки преднина във временното класиране при пилотите и навигаторите с общо 114 точки. Себастиен Льоб и Фабиан Луркуин са девети с 40 точки. Dacia Sandriders са втори в класирането на производителите с 206 точки.
Как се разви битката за победата в последния етап
В надпреварата в южноафриканско рали „Сафари“ Льоб завърши в петък четвъртия етап на 1:05 мин зад местния герой Хенк Латеган. Разликата намаля на 39 секунди, след като официалните лица коригираха времената на 2,5-километровата отсечка поради спорна бележка в пътната книга.
След като завърши на второ място в първото участие на Dacia Sandriders в Рали Мароко през октомври миналата година, французинът Себастиен Льоб изоставаше на 43 секунди от Хенк Латеган на контролния пункт на 14-ия километър. Той успя да намали разликата до 36 секунди след 37-ия километър. Латеган обаче си върна лидерството с 1:03 мин на 58-ия километър. Льоб успя да намали преднината на Латеган до 54 секунди след 96 километра, но в крайна сметка завърши втори. След пет дни напрегнато състезание на 1197 километра разликата между първите двама в класирането беше само 1:39 мин.
Междувременно Ал-Атия преодоля заплахата от страна на пилота на Ford Raptor Карлос Сайнц. Ал-Атия спечели петия етап – 45-и в кариерата си във W2RC и осми за Dacia Sandriders. Катарецът пресече финалната линия с комфортна преднина от 1:56 мин пред Лукас Мораес (Toyota) в етапното класиране. Той можеше да се бори за победа в генералното класиране, ако не беше получил 17-минутно наказание за неволно пропускане на две контроли по-рано в състезанието.
Това е добър резултат за Dacia Sandriders. Постигнахме си целта да спечелим точки в шампионата на производителите и да запазим лидерството си в шампионата на пилотите. За първи път участвахме в Южна Африка и теренът беше труден, напълно различен от досегашните. Постигнахме добър резултат и сме щастливи, че със Себастиан сме втори, а с Насер натрупахме повече точки. Със сигурност можехме да сме в по-добра спортна позиция, ако бяхме завършили първи и втори. Това обаче е едва третият кръг от сезона и сега се връщаме с повече опит в актива си. Резултатът е добър и аз наистина се гордея с отбора.
Тифани Иснар, мениджър на отбора Dacia Sandriders