Начало Рали Фолксваген готови за дуела Льоб-Ожие, Латвала ще гони подиум във Франция

Фолксваген готови за дуела Льоб-Ожие, Латвала ще гони подиум във Франция

38
0
Яри-Мати Латвала

Една-единствена точка дели Себастиен Ожие от първата титла в световния рали шампионат в кариерата му. Френският пилот на Фолксваген и навигаторът му Жулиен Инграсиа получиха зелена светлина да се борят в домашния си старт с деветкратните WRC шампиони Себастиен Льоб и Даниел Елена с оглед на факта, че са толкова близо до успеха. Точно заради това всички очакват френския кръг – 11-ти от тазгодишното първенство – да се превърне във вълнуващ дуел между най-титулувания пилот в историята на сериите и първият, който ще вземе титла след него.

В досегашните три надпревари, в които двамата Себ се състезаваха един с друг, Ожие надделя в Швеция, докато Льоб бе пръв в Монте Карло и Аржентина.

Във Франция обаче Фолксваген ще се постараят да направят крачка и към титлата при конструкторите. Екипът води в генералното класиране на отборите с аванс от 48 точки.

Целта ни е да задържим това предимство или дори да го увеличим. Първо обаче ще направим всичко по силите си, за да постигнат Себастиен и Жулиен мечтата си и да спечелят шампионата в домашната си надпревара. Освен това дуелът Ожие-Льоб обещава да е особено вълнуващ. Тези две суперзвезди ще дадат всичко от себе си пред родните си фенове – заяви спортният директор на Фолксваген Йост Капито.

Ожие призна, че се е чувствал малко странно на финала на рали Австралия – бе спечелил надпреварата, но изтърва титлата за съвсем малко.

Скоро обаче ни просветна, че е само въпрос на време да направим последната стъпка. Тази последна, изплъзваща ни се точка може да вземем още в пауърстейджа, с който се открива рали Франция. В този смисъл сме свършили 99% от работата си. Целта ни обаче остава да спечелим състезанието и да натрупаме още актив за Фолксваген. Ясно е, че сезонът ни бе изключителен и постигнатото е фантастично. Ако вземем и двете титли, ще е магическа, перфектна година – каза още Себастиен.

Яри-Мати Латвала отбеляза, че би искал отново да се качи на подиума във Франция, както го стори миналия сезон. Според него надпреварата има доста общи черти с тази в Германия, но пътищата през френските лозя са малко по-бързи.

Поради тези причини Поло R WRC е с настройки, които са подобни на тези от немската надпревара. Основната разлика ще е в амортисьорите – те ще са малко по-твърди. Нашата основна цел ще е да увеличим аванса си при конструкторите – допълни финландецът.

Андреас Микелсен също няма търпение за предстоящото рали. Миналия сезон той участва с Шкода Фабия S2000 и води сериозен дуел с Ожие, докато в колата му се появиха проблеми с двигателя.

Безкрайно ми е интересно как ще се развият нещата този път. Това ще е първото ми асфалтово рали с Поло R WRC. Карал съм два пъти във Франция и тези отсечки изглежда наистина ми пасват. Може да стане ужасно хлъзгаво, ако вали. Моят цел ще е да направя възможно най-много километри и да натрупам повече опит на асфалт. Поради тази причина няма да атакувам на максимум, но ще се постарая да изградя стабилен ритъм – каза още норвежецът.