Форд е увеличил участието си в Ред Бул Пауъртрейнс. Американският производител разработва електрическата част на новото задвижване, както и двигателя с вътрешно горене. Според Марк Ръшбрук, това ще бъде възможност за Форд да „научи повече неща“ и да може да пренесе някои технологии в шосейните си автомобили.
Американският автомобилен гигант ще се завърне в F1 след влизането на новите технически правила догодина. Марката ще си партнира с Ред Бул, както беше обявено в началото на 2023 г. Така Форд ще се включи отново в най-високото ниво на моторните спортове след 22-годишна пауза. За последно американците участваха с тима на Ягуар, който след това беше закупен именно от компанията за енергийни напитки.
Първоначалният план беше Форд да работи само по електрическата част от новото задвижване. По-късно стана ясно, че американският производител помага и за разработката на новия двигател с вътрешно горене
Решението на Форд да си партнира с Ред Бул бе продиктувано от стратегическия интерес да развие своя опит в областта на електрификацията. Това важи особено контекста на засиленото внимание, което спортът обръща на хибридните технологии.
Новите правила ще отдават по-голямо значение на електрическата част на силовия агрегат. Това е в пълно съответствие с по-широките цели на Форд в областта на устойчивите автомобилни иновации.
Наскоро глобалният директор на Форд Пърформанс Марк Ръшбрук подчерта първоначалните мотиви на производителя.
„Искахме да научим повече за електрификацията: химията на батерийните клетки, двигателите, инверторите, калибрирането, контрола и как всичко това взаимодейства с двигателя с вътрешно горене“, обясни американецът пред немската медия Motorsport aktuell. „Искахме да научим повече за оптимизирането на горивната ефективност.“
Фокусът върху хибридните системи беше естествена отправна точка за Форд. Марката избра да се възползва от своя опит в областта на батерийните технологии. Но с напредване на развитието на партньорството с Ред Бул се разшири и участието на Форд. Американците вече работят и по новия двигател с вътрешно горене. Ръшбрук подчерта промяната в подхода на марката.
„В началото не бяхме особено заинтересовани да работим върху двигателя с вътрешно горене. Сега вече го правим, защото очевидно все още имаме много да учим в тази област.“
„Ние помагаме предимно с производството на части. Сега работим върху почти цялата кола, а също и върху оперативната страна“, добави Марк Ръшбрук.
Американецът обясни и причините, които в крайна сметка са убедили Форд да се завърне в F1 след повече от 20-годишно отсъствие
„Имаше много причини, поради които искахме да се върнем във Формула 1- новите правила, ангажиментът на спорта към въглеродна неутралност, новите горива, популярността на спорта.“
„Бяхме големи късметлии с Ред Бул. Те току-що бяха решили да разработят свой собствен двигател за 2026 г. Все още беше много ранен етап. Дори и тогава те осъзнаха, че ресурсите са ограничени, дори и за голям F1 отбор, особено след като компанията никога преди това не беше разработвала свой собствен двигател.“
Тепърва ще разберем дали двигателят на Ред Бул Пауъртрейнс и Форд ще бъде достатъчно конкурентен, за да се бори за победи и подиуми. Новото задвижване ще бъде ключово за бъдещето на Макс Верстапен. Нидерландецът може да напусне, ако не разполага с достатъчно добър двигател догодина. Опции за него са Мерцедес и Астън Мартин.
Вижте тази публикация в Instagram.














