ФИА планира Формула 2 да използва устойчиви горива от 2024 г. Ръководният орган отправи показа към производителите на двигатели, които трябва да направят оферти за доставка на нови агрегати от 2024 до 2026 г.
В момента главните поддържащи серии на F1 използват 3.4-литрови V6 двигатели, чиито обороти са ограничени до 8750 об/мин. Силовите агрегати се доставят от Mecachrome. Френската компания започна доставката на двигатели когато започна последната ера на F2 и започна използването на настоящото шаси Далара F2.
Използването и на шасито и двигателя бе удължено от първоначалния тригодишен цикъл с още три сезона. Проблеми с надеждността обаче съпътстваха сегашната итерация на автомобилите през първите четири години и половина от използването им. Имало е случаи, в които пилоти са използвали повече от шест двигателя за сезон.
F1 планира да използва устойчиви горива за своите болиди от 2026 г. и да бъде с нулеви въглеродни емисии до 2030 г. Преди това новият продукт ще бъде използван в настоящия двигател на F1. Очаква се през 2024 г. 55 % от горивото да бъде с нулеви въглеродни емисии.
Новият двигател трябва да бъде разработен така, че не само да работи с тази промяна, но и да може да използва 100% устойчиво гориво през следващите сезони. В спецификациите на търга се посочва още, че двигателят трябва да може да приема сегашното гориво E10 с 10% етанол в F1.
В тръжната документация на ФИА за новия двигател за F2 е посочен и експлоатационен срок от 10 000 км. Той трябва да включва и часовете на динамо тестове. Определено е целево тегло под 150 килограма. Това означава, че новият мотор може да се окаже по-тежък от сегашния 132-килограмов агрегат. Все пак той ще бъде с по-мощен с 10 к.с. Увеличената мощност ще позволи на сегашното поколение автомобили в F2 да стигне 630 к.с.
В поканата за участие в търга се посочва, че доставчикът ще сключи договор за тригодишен цикъл или за шест сезона с опция, задействана от промоутъра на F2 Formula Motorsport Limited и ФИА. Всички заинтересовани производители на двигатели трябва да потвърдят участието си до втори септември.
Други изисквания към заинтересованите производители включват възможността да „получат екологична акредитация на ФИА поне на ниво 2 звезди“ през годините на договора. Все пак ФИА ще оценява офертите, дори ако не отговарят на всички изисквания, които са определени според правилника.
В поканата за участие в търга не се споменава кога F2 ще въведе ново шаси. Размерите на новия двигател, показват, че той ще трябва да се вгради в настоящото шаси по време на тестовете.
Вижте тази публикация в Instagram.