Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гаскойн: Трябва да се придвижим по-напред от 10-то място през 2012 г.

Гаскойн: Трябва да се придвижим по-напред от 10-то място през 2012 г.

55
0
Катерам

Майк Гаскойн дава повече подробности за работата на Катерам през зимата и новия болид на тима СТ-01, който вчера излезе на бял свят.

– Би ли разяснил от техническа гледна точка какво е свършил отборът през зимата по създаването на новия автомобил CT-01?

– Накратко казано конструирахме и сглобявахме новия си състезателен автомобил! По време на сезона се съсредоточихме върху няколко ключови елемента за развитието на тазгодишния модел, включително сериозна работа по оптимизиране на аеродинамичния тунел. Обмислихме промените в техническите правила за тази година, най-вече тези за носа и новите краштестове, които трябваше да преминем. Ситуацията понастоящем е такава, че е необходимо колата да се хомологира преди първите тренировки, а това означава изтегляне на процеса около месец до шест седмиците преди началните изпитания. От тази гледна точка развойната ни програма бе наистина успешна и шасито ни бе изцяло хомологирано преди Коледа. Всъщност вярвам, че ние бяхме първия отбор, преминал всички тестове.
Конструкцията на колата обмисляхме още от началото на 2011 г. Сегашният сезон е първи за нас от гледна точка на техническата стабилност. Запазвайки двигателя на Рено и скоростната кутия на Ред Бул, бяхме перфектно наясно с какво работим и какво можем да очакваме. Всяка година досега на практика имахме нов конструкторски екип, както и нови трансмисия и мотор. Сега можем да се похвалим със стабилност по тези показатели. Техническият тим се оглавява от Марк Смит и имахме възможност да направим далеч по-голяма стъпка напред по отношение на отделни детайли в конструкцията. Това определено пролича по време на хомологационния процес.
Конструирането на колата премина много гладко. Тя ще бъде напълно готова за първия тест на Херес на 7 февруари. По отношение на аеродинамичното развитие, продължихме с програмата си в Италия, но имахме развойна работа и в тръбата на Уилямс. Това допринесе за значително увеличение на ресурсите ни. И всичко взето заедно означава, че ще разполагаме с по-добър и по-конкурентоспособен автомобил. Нямаме търпение да излезем и да го тестваме, за да потвърдим това, което ни показват числата.

– Какви са големите промени? Какво трябва да търси нетренираното око?

– Аеродинамиката винаги е в центъра на вниманието, когато става дума за представяне и подобрение. Миналата година ставаше думи за обдухването на дифузьорите и с него имахме проблеми, защото такава система липсваше в болида ни още през 2010 г. и съответно се наложи да догонваме останалите. Фактът, че е забранена за този сезон, определено е в наша полза. Други тимове разполагаха с толкова време за развитие, че успяха да извлекат много повече от устройствата, отколкото ние някога. Промяната елиминира малко от съперничеството по отношение на техническите новости. Но аеродинамиката отново ще е основна област на работа при развитието, затова и влагаме в нея значителни допълнителни ресурси.

– А KERS?

– Да, не е тайна, че ще имаме KERS в автомобилите си тази година. Към края на миналия сезон липсата му определено ни се отрази негативно, когато трябваше да се борим с отбори от средата на колоната. Страдахме в квалификациите и губехме позиции. В последния старт за 2011 г. Хейки [Ковалайнен] направи добър старт и спечели много места, но след това ги загуби, защото нямаше KERS. Наличието на системата в болидите през 2012 г. е още една чудесна стъпка напред. Най-добрата ни квалификация миналата година спрямо съперниците бе в Бразилия. С KERS може би щяхме да успеем да прескочим още някой друг пилот. Сега имаме основание да сме оптимисти за предстоящия сезон.

– Какво ще кажеш за носа? Той предизвиква доста дебати…

– Да, правилата се промениха така, че повлияха на конструкцията – височината на носовете вече е ограничена. Нашата цел по принцип е да направим такъв болид, че чист въздушен поток да преминава под пода му. Това, което виждате в СТ-01 е решението ни в този аспект. И тъй като това е първата нова кола за годината, е съвсем естествено да се породи дискусия. Според мен ще видим такъв тип носове на повечето коли за 2012 г.

– Какви са целите за новия сезон?

– Мисля, че първо трябва да видим автомобила на писта, да получим обратна информация от тестовете. До тогава имаме само резултати от изчисленията си и данни от симулации. Но всеки отбор иска да се придвижва напред по стартовата решетка – това не се променя. Финиширахме десети и през двата последни сезона, тогава това бе целта. Сега смятам, че трябва да се придвижим напред. Но да видим какво ще стане, когато сме на трасето.