Начало Избрани Гасли: Не е невъзможно да настигнем Алфа Ромео

Гасли: Не е невъзможно да настигнем Алфа Ромео

200
0
Пиер Гасли, Алфа Таури
Пиер Гасли, снимка Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли вярва, че Алфа Таури може да настигне и да се пребори с Алфа Ромео за шестото място при конструкторите. В момента дъщерният отбор на Ред Бул заема осмата позиция със спечелени 33 пункта и изостава с една точка от Хаас.

Междувременно тимът от Хинвил заема шестото място с актив 52 точки. Според Гасли, Алфа Таури може да се пребори с преките си съперници, стига да има по-силна финална част на сезон 2022 в F1.

Отборът от Фаенца започна по добър начин тазгодишната кампания в световния шампионат. Пилотите на екипа Пиер Гасли и Юки Цунода записаха няколко класирания в топ 10 и бяха един от топ отборите в средата на колоната.

С напредването на сезона италианският тим бе споходен от редица технически проблеми и липса на скорост. Гасли спечели само 6 точки в последните 8 старта, докато Цунода не е попадал в топ 10 от Гран при на Испания през май.

Въпреки всички проблеми, Гасли вярва, че Алфа Таури има реална възможност да изпревари Хаас и Алфа Ромео до края на сезон 2022.

„Изоставаме със само една точка от седмото място при конструкторите. Главната ни цел ни през последните шест състезания за годината е да се изкачим колкото се може по-нагоре в класирането при конструкторите. Това изглежда наистина трудна задача за изпълнение“, сподели Гасли.

„Не е невъзможно да настигнем Алфа Ромео. Вярвам, че имаме реален шанс да заемем шестото място при конструкторите. Всичко ще зависи от това дали ще имаме наистина страхотен край на сезона. Трябва да се стремим по-често да печелим точки и с двата автомобила, дори и да не ни е лесно.“

„Това не променя подхода ни към всеки състезателен уикенд. Винаги се опитваме да извлечем максимума от автомобила и да направим всичко възможно най-добре като отбор“, добави пилотът на Алфа Таури.

Според Гасли, следващите две състезания в Сингапур и Япония са по-непредсказуеми за пилотите и отборите, тъй като Формула 1 не е посещавала двете страни от три години.

„Навлизаме в последната част от сезона, която е изцяло извън Европа. Тук има различни типове писти, които не познаваме толкова добре, колкото тези, които са по-близо до дома. Нека да започнем от Сингапур и Япония. Там не се състезавали от три години, което е на практика ги прави почти нови състезания.“

„Затова вярвам, че всичко може да се случи. В последната тройка надпревари спечелихме точки в две от три състезания. Трябва да продължим тази положителна тенденция, която започна още на Спа“, допълни Пиер Гасли.

За разлика от Цунода, французинът познава пистата Марина Бей.

„Започваме последната част от годината в Марина Бей, която е една от любимите ми писти. При последното състезание там през 2019 г. завърших в точките.“

„Пистата е много технична, с много завои и много ритъм. Това е сложно улично трасе, което означава, че не можеш да направиш никаква грешка. Състезанието в Сингапур е голямо предизвикателство от гледна точка на необходимото ниво на концентрация.

„За това състезание трябва да имаме и актуализация на аеродинамиката. Нека да видим какво ще донесе тя по отношение на представянето“, допълни Пиер Гасли.

Другият пилот на Алфа Таури Юки Цунода няма абсолютно никакъв опит на бавната уличната писта в Сингапур. Японецът очаква трудна и тежка надпревара на Марина Бей.

„Не смятам, че Сингапур ще бъде лесно състезание за мен, тъй като ще съм за първи път на тази писта. Просто ще се опитам да надграждам обиколка след обиколка по време на тренировките с обичайния си процес за нова писта. Ще бъде трудно, но все пак успеем да извлечем повече ефективност от автомобил. Целта ни трябва да бъде спечелването на повече точки“, каза Цунода.

„Изпробвах пистата Марина Бек на симулатора на Алфа Таури. Това определено е натоварена верига, на която постоянно движите волана, без да имате място за почивка по време на обиколка. Състезанието ще бъде физически натоварващо, защото времето е влажно и горещо. В Япония има подобни условия в определени периоди от годината, така че имам представа какво да очаквам. От известно време провеждам специални тренировки, за да се подготвя и адаптирам към тези условия. Също така смятам, че свикването с работата извън европейско време не би трябвало да е твърде голям проблем“, добави пилотът на Алфа Таури.