Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гасли пред Льоклер и Сайнц в първата тренировка в Бахрейн

Гасли пред Льоклер и Сайнц в първата тренировка в Бахрейн

3217
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Пиер Гасли (Алфа Таури) записа най-доброто време в първата свободна тренировка за Гран при на Бахрейн, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2022. Втори и трети се наредиха пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц.

Преди началото на свободните тренировки съгласно новия регламент отборите представиха новостите си за уикенда в Бахрейн

В Мерцедес имат нов под плюс още няколко, по-малки промени по колата си. Според един от слуховете в падока имало изчисления, показващи, че тимът от Бракли е спечелил около една секунда с новата си концепция. Въпросът бил дали ще успеят да настроят автомобила си така, че да елиминират подскачането. Вече неколкократно бе отбелязано, че решението на проблема е просто, но коства време. Твърди се обаче, че съперниците се притесняват независимо от факта, че Мерцедес изобщо не са доказали концепцията си като работеща.

От Макларън пък ще се опитат да решат проблемите си със спирачките. Ландо Норис каза, че отборът може би ще има грижи с тях този уикенд. Екипът от Уокинг има още промени, които са били предварително планирани – нови кутии за радиаторите, новости по пода и др. В Алпин ще работят също с нови кутии за радиаторите и задно крило. Промени има още по всички останали коли с изключение на Ред Бул и Ферари – те не бяха подали информация за подобрения. По време на самата тренировка Кристиан Хорнер каза, че и двете коли на Ред Бул са с ново задно окачване.

Времето на Сахир бе слънчево, но ветровито преди началото на свободните тренировки за Гран при на Бахрейн. Затова и от ФИА позволиха на отборите да държат вратите на гаражите си затворени до старта на първата сесия. Сесията се очакваше с интерес, за да се види и дали вятърът ще окаже влияние на подскачането. Температурата на въздуха бе 20 градуса, тази на пистата – 36-37 градуса.

При светването на зеления семафор всички излязоха на пистата без никакво забавяне

Валтери Ботас се обади по радиото на тима си, че двигателят му прекъсва. Някои направиха по две опознавателни обиколки, скоро след това започнаха да правят и бързи обиколки. 6 минути след началото от Алпин-а на Естебан Окон изпопадаха части – целият корпус на дясната кутия за радиаторите се разпадна. В седмата минута рейс контролът спря сесията (но не и времето), за да бъде изчистена пистата. В този момент начело в класирането бе Ландо Норис (Макларън) с 1:36.584 мин. Следваха съотборникът му Даниел Рикиардо (+0,334 сек), състезателите на Ред Бул Серхио Перес и Макс Верстапен (на 0,875 и 1,182 сек), Пиер Гасли (със специална каска срещу войната в Украйна), Люис Хамилтън (също с нов шлем, с който се връща към годините си в картинга), Джордж Ръсел, Карлос Сайнц. Топ 10 допълваха Юки Цунода и Нико Хюлкенберг, който спешно замести далия положителен за COVID-19 тест Себастиан Фетел.

Почистването на пистата продължи 13 минути, след което тренировката бе подновена

От Алпин съобщиха, че кутията на колата на Окон, която се пръсна на трасето, е била нова, използвана за първи път. Отборът се върна към предишната спецификация, докато проверяваше какво предизвика инцидента.

Верстапен и Перес работеха с твърди гуми и медиум. Пилотите на Макларън бяха със софт. Тези на Мерцедес – с медиум, а на Ферари – с хард. Ръсел каза по радиото, че вятърът днес влияе повече на колата в сравнение с теста миналата седмица. В средата на тренировката Верстапен бе пръв в класирането с 1:34.783, което подобри до 1:34.742 мин. Зад него, на 0,437 сек, бе Фернандо Алонсо. Перес бе трети, на 0,499 сек.

Температурата на пистата падна до 34 градуса. 15-ина минути преди карирания флаг Шарл Льоклер записа най-добър среден сектор, а Ръсел (със софт) излезе начело с 1:34.629 мин с най-добри втори и трети сектор. Разликата между пилота на Мерцедес и Верстапен бе 0,113 сек. Льоклер се завъртя на 11-ти завой, но успя да продължи.

Пиер Гасли (със софт) на свой ред оглави класирането с 1:34.193. Сайнц (с медиум) излезе втори, след което бе изпреварен от съотборника си Льоклер.

Гасли остана най-бърз до финала на сесията пред Льоклер и Сайнц. Четвърти бе Ръсел, следван от Верстапен, Ланс Строл, Юки Цунода и Перес.