Начало Избрани Главният стратег на Мерцедес възобновява състезателната си кариера

Главният стратег на Мерцедес възобновява състезателната си кариера

1818
0
Тото Волф и Джеймс Ваулс, Мерцедес
Тото Волф и Джеймс Ваулс, снимка Мерцедес

Главният стратег на Мерцедес Джеймс Ваулс ще възобнови състезателната си кариера. Британецът ще се отправи на изток в началото на следващата година и ще се включи в азиатските серии Льо Ман.

Ваулс направи дебюта си в сериите по-рано тази година. Той участва в общо четири състезания, които се провеждат в Близкия изток в рамките на два последователни уикенда през месец февруари. Домакини на тези надпревари са трасето край Дубай, както и Яс Марина в Абу Даби. Британецът бе зад волана на Макларън 720S GT3, подготвен от отбора на Garage 59.

43-годишният инженер е главен стратег на Мерцедес от завръщането на германския производител като самостоятелен конструктор през 2010 г. Преди това Ваулс е бил част от отборите на БАР и Хонда. Също така той изигра роля в успеха на екипа на Браун GP през сезон 2009. След като Рос Браун продава отбора си на Мерцедес, британецът е отговаря за стратегията на германския производител. Ваулс има немалка заслуга и за успехите на Сребърните стрели от началото на турбо-хибридната ера.

Сега британецът е готов за още няколко участия в азиатските серии Льо Ман след края на новогодишните празници. Главният стратег на Мерцедес се надява да включи в графика си и „Gulf 12 Hours.“ Състезанието на пистата Яс Марина ще се проведе в края на тази седмица. Освен Ваулс, в надпреварата ще участват Ян и Кевин Магнусен, както и редица пилоти от DTM и WEC.

Информацията за състезателната кариера на Ваулс е доста оскъдна. Това е така, защото главният стратег на Мерцедес винаги се е стремял да не се изтъква. Той призна, че се е страхувал се да не изчерпи пътя и таланта си на пистата, както и да не привлече вниманието към себе си по погрешни причини.

„Пазих това в тайна, защото в интерес на истината не знаех дали ще съм достатъчно добър“, сподели Ваулс.

„Азиатските серии Льо Ман разполагат с буквално най-доброто от почти всеки производител, който се появи. После идвам аз! Затова не исках да правя огромна реклама за това, защото можех просто да се засрамя. Сега се оказва, че не съм бил толкова гаден“, добави главният стратег на Мерцедес.

Ваулс призна, че състезателните му начинания му носят съвсем различни емоции и трепети в сравнение с усещанията, които изпитва, когато ръководи стратегията на Хамилтън и Ръсел във всяка една Гран при.

Сега той иска да докаже на себе си и на отбора, че може да се справи с работата във всяка обиколка. Това е приоритет, който отдавна не съществува когато работи в Мерцедес.

„Притеснявате се и се чудите дали не сте загубили способността си да управлявате състезателен автомобил. Знам, че колкото и странно да звучи, това не се случва на работното ми място“, каза Ваулс.

„Ако ме попитате как да си върша работата в света на F1, ще ви кажа- аз съм там от 20 години и никога не съм губил увереност.“

„Но ако ме попитате дали все още мога да карам бързо автомобил GT3? Ако трябва да отговоря честно, наистина се чудя дали не съм изгубил способността си да го правя. Говорих с няколко шофьори и се оказа, че това е много обща тема за тях.“

„Затова трябва да излезете и да докажете на себе си, че не сте пълен глупак, за да си върнете увереността. По време на състезание това е още по-пресилено. Когато си на стартовата решетка, в случая с азиатския Льо Ман с около 40 автомобила, и се подреждаш някъде в период от време, в който аз бях в средата на решетката преди първото си състезание. Тогава се запитах: дали правя правилното нещо? Дали съм допуснал огромна, огромна ужасна грешка?“

„В крайна сметка се радвам, че направих, защото това те тласка към съвсем различен регион, в който никога не си бил преди“, завърши Джеймс Ваулс.